Jag hade men bytte i min 9-5 med as2 och det var 5,25 tum i bakdörrarna. Du får plats med 6x9 tum i hatthyllan om det är en sedan. as3 kan ha 6,5 tum i dörrarna bak. Jag lossade undersidan på dörrsidan, tog loss plastbiten som org. högtalaren satt fast i, sågade bort kanten så jag fick plats med en 5,25 eftermarknadshögtalare och limmade fast den med spackel. Rugga upp ytorna lite så får det bättre fäste. Spackel är snabbare än lim. Samma procedur i framdörrarna. Tänk på att Saaben har ett inbyggt slutsteg med egen eq. Framdörrarna spelar bara bas, så du måste ha (fullregister)högtalare i instrumentbradan också. Men om du kör med eget slutsteg räcker ett tvåvägssystem med en diskant i instrumentbrädan. Om du väljer en bra HU skulle jag köra utan det inbyggda slutsteget till framhögtalarna. Om du väljer ett kit med stor ljudbild, räcker bas i dörren och diskant i brädan, annars låter det som att ljudet kommer från högtalarna. Ljudet ska "släppa" från högtalarpositionen, då har du en "stor" ljudbild. De högtalare som andra rekommenderar i tråden, som för övrigt bara får plats i BRÄDAN, de spelar knappast bättre än original. Som sagt, Saaben har ett inbyggt slutsteg med en egen eq som är anpassad efter högtalare och kupén. Byter du högtalrna stämmer inte längre eq-kurvan och det kommer inte att låta bättre.