Tjena, tänkte slänga upp en projekttråd om min KE70...
Lång story kort:
Kom i kontakt med japanska bilar ioch med att jag köpte en mitsu Evo 6a för typ 2,5 år sen, det var kul med en bil med lite power i MEN den va ju inte gratis att åka med direkt... Dom drar ju lite sås o det är ju rena rånet att försäkra dom små räserbilarna!
En del träffar blidde det under tiden jag hade evon men en dag i maj 2013 åkte han ut på blocket nån vecka senare gav ja nycklarna till en kille från västerås, tanken var inte att ja skulle köpa en ny bil....
Åkte till Rättvik på semester i Juli och dom som vart där vet att det inte finns så mycket att göra där! SÅ det blev ett antal timmar framför ipaden o rota runt på nätet i olika projekttrådar.
Efter några timmar av slösurfande så studsade jag in på en viss kristoffers projekttråd om just en KE70! Kärlek vid första ögonsvepet!
Slängde mig in på blocket hittade en röd fyrdörrars ke70 i surahammar (den ända inom vettig radie, bor själv i Örebro) slängde iväg ett mail med ett bud ioch med att det inte stog ett pris. Fick ettsvar på vad han kunde släppa den för..... Sen rann det ut i sanden. MEN som tur va så sparade jag killens nummer... Kom hem från rättvik gled vidare till Turkiet en vecka sen ytterligare en semestervecka i Strömstad. Suget efter en ke70 hade lagt sig lite tills ja hamnade i kristoffers projekttråd igen
Sista semesterdagen ringde jag killen som hade ke70in och frågade om den fanns kvar (finns ju inte ett hav av dessa på blocket) 3 timmar nervös väntan senare ringde han upp o sa att den fanns kvar.
Åkte dit dagen efter (13 augusti) provkörde en kort sväng cashade bilen o rullade hemåt!
Blide några träffar i närområdet innan bilen hamnade på parkeringen här hemma där den stått typ fram tills nu.
Enough history!
Det är alltså en fyrdörrars ke70 kortsiktiga planer:
-byta stolar
-byta ratt
-fixa lite rost som finns
-ny lack
-Nya fälgar
Bilen i fråga inte toppskick men inte gått så långt, 12k
Varken snabb eller låg
Började riva ur dom gamla och brutalt fula peugeot"sport"stolarna
Nån som vill köpa?......
Synd! Jag har slängt dom..
Skruvade bort sittdelen på baksätet för o kunna riva bort mattan, eller skruva va väll o ta i med tanke på att det låg löst :S
Mattan bortplockad, kommer köra med matta igen för ja orkar
Inte lacka om golvet iår.
Bockat ett fäste till stolen, alla andra tre fästen passade i originalinfästningen (stolarna har suttit i en S13förut)
Sådär blidde det, gjorde sen likadant på passagerarstolen.....
Såhär blev det!
Sandtler OMP-stolar
Kom sedan på att backspeglarna är riktigt fula (kom på det för längesen men det låter inte lika kul o skriva)
Iallafall...
Hade kvar ett par F1-speglar som jag köpte till min gamle evo för ett par år sedan, så ja skruvade bort ena spegeln (JA den va fastskruvad till skillnad från baksätet)
Typ så fula är dom...
Typ jättemycket bättre:D passade dessutom i originalinfästningen....
Allt för nu, nån som är intresserad av att se mina nya fälgar jag hämtade ut idag?
/Johan