Har du graderad mätare? ISF, vid vilket laddtryck slår den ifrån? Mycket pekar på att MV:n är kass. Du skriver:
så slår antagligen laddtrycksspärren ifrån.
= du är inte helt säker? Kan du beskriva hur det känns? Kraftiga misständningar kan misstolkas som en laddtrycksspärr och då är det helt andra fel.
Måste man återställa spärren eller hur går man till väga?
Nej det måste man inte.
Bilen går också lite ojämt på tomgång, något förslag på det?
Att den bluddrar/misständer eller att tomgången vandrar upp/ned i vartal?
Han slår ifrån precis efter 0,5 bar! Jag är inte säker på något men har läst lite på olika forum och folk skriver att laddtrycksspärren slår ifrån vid 1,54 bar. Laddade 1,4 innan toppackningen gick, bytte den nu i helgen . Vilket kan medföra att den laddar mer nu när de är tät! Går rent o fint upp till 0,5 bar, efter det så låter det som Kraftiga misständningar... Vad ska man jämföra med.... Typ som när LMM går sönder på en turbo bil Min är en -97:a så jag har ju ingen LMM.
Tomgång vandrar lite upp och ner, låter lite som den bluddrar. Tomvarvar man 2000 rpm så låter det iaf som att den bluddrar lite.
Ett problem kvarstår, bilen går fortfarande okänt på tomgång, kan rycka till på lägre varvtal.
I och med att det är en annan programvara i den, så kan det väl vara den som strular ? Jag köpte bilen för 1 månad sedan och han som sålde den sa att det var hans polare som hade fixat programvaran, så den kan ju vara bra eller dålig
Har du graderad mätare? ISF, vid vilket laddtryck slår den ifrån? Mycket pekar på att MV:n är kass. Du skriver:
så slår antagligen laddtrycksspärren ifrån.
= du är inte helt säker? Kan du beskriva hur det känns? Kraftiga misständningar kan misstolkas som en laddtrycksspärr och då är det helt andra fel.
Måste man återställa spärren eller hur går man till väga?
Nej det måste man inte.
Bilen går också lite ojämt på tomgång, något förslag på det?
Att den bluddrar/misständer eller att tomgången vandrar upp/ned i vartal?
Han slår ifrån precis efter 0,5 bar! Jag är inte säker på något men har läst lite på olika forum och folk skriver att laddtrycksspärren slår ifrån vid 1,54 bar. Laddade 1,4 innan toppackningen gick, bytte den nu i helgen . Vilket kan medföra att den laddar mer nu när de är tät! Går rent o fint upp till 0,5 bar, efter det så låter det som Kraftiga misständningar... Vad ska man jämföra med.... Typ som när LMM går sönder på en turbo bil Min är en -97:a så jag har ju ingen LMM.
OK...då kan jag sätta min lillfingernagel på att det är DI-kasetten. Har varit med flera ggr att den inte klarar att leverera vid laddtryck, går bra trycklöst/låga tryck men såfort man får över GLT orkar den inte. Provbyt!
Ett problem kvarstår, bilen går fortfarande okänt på tomgång, kan rycka till på lägre varvtal.
Hmm...det luktar felinställd kam här. Stämmer precis med felsymtomen.
Har du graderad mätare? ISF, vid vilket laddtryck slår den ifrån? Mycket pekar på att MV:n är kass. Du skriver:
så slår antagligen laddtrycksspärren ifrån.
= du är inte helt säker? Kan du beskriva hur det känns? Kraftiga misständningar kan misstolkas som en laddtrycksspärr och då är det helt andra fel.
Måste man återställa spärren eller hur går man till väga?
Nej det måste man inte.
Att den bluddrar/misständer eller att tomgången vandrar upp/ned i vartal?
Han slår ifrån precis efter 0,5 bar! Jag är inte säker på något men har läst lite på olika forum och folk skriver att laddtrycksspärren slår ifrån vid 1,54 bar. Laddade 1,4 innan toppackningen gick, bytte den nu i helgen . Vilket kan medföra att den laddar mer nu när de är tät! Går rent o fint upp till 0,5 bar, efter det så låter det som Kraftiga misständningar... Vad ska man jämföra med.... Typ som när LMM går sönder på en turbo bil Min är en -97:a så jag har ju ingen LMM.
OK...då kan jag sätta min lillfingernagel på att det är DI-kasetten. Har varit med flera ggr att den inte klarar att leverera vid laddtryck, går bra trycklöst/låga tryck men såfort man får över GLT orkar den inte. Provbyt!
Ett problem kvarstår, bilen går fortfarande okänt på tomgång, kan rycka till på lägre varvtal.
Hmm...det luktar felinställd kam här. Stämmer precis med felsymtomen.
Drog ur slangen som går från MV till WG , då gick det ladda 1,5 igen Så det är bara byta MV
Är väldigt tveksam på att det är kaminställningen. När motorn stod i noll läge så var avgaskammen mitt för markeringen, men insugskammen kanske 1 mm ifrån markeringen.... Hade jag flyttat insugskammen ett kugg så blir det bra mycket mer än 1 mm
Drog ur slangen som går från MV till WG , då gick det ladda 1,5 igen Så det är bara byta MV
MV:n kan omöjligt gör att bilen misständer/går illa då den bara reglerar tryck. Dock skulle den gå lika illa om du ryckte WG slangen om det var DI-kassett.
Affeboy skrev:
Är väldigt tveksam på att det är kaminställningen. När motorn stod i noll läge så var avgaskammen mitt för markeringen, men insugskammen kanske 1 mm ifrån markeringen.... Hade jag flyttat insugskammen ett kugg så blir det bra mycket mer än 1 mm
Mmm...det brukar de flesta vara inklusive mig själv. Bytte topp på kompisens bil för några år sedan och den gick illa på tomgång. Kollade 2ggr att det stog rätt. En annan kompis kikade på det, ändrade en kugg och bilen gick perfekt.
Drog ur slangen som går från MV till WG , då gick det ladda 1,5 igen Så det är bara byta MV
MV:n kan omöjligt gör att bilen misständer/går illa då den bara reglerar tryck. Dock skulle den gå lika illa om du ryckte WG slangen om det var DI-kassett.
Affeboy skrev:
Är väldigt tveksam på att det är kaminställningen. När motorn stod i noll läge så var avgaskammen mitt för markeringen, men insugskammen kanske 1 mm ifrån markeringen.... Hade jag flyttat insugskammen ett kugg så blir det bra mycket mer än 1 mm
Mmm...det brukar de flesta vara inklusive mig själv. Bytte topp på kompisens bil för några år sedan och den gick illa på tomgång. Kollade 2ggr att det stog rätt. En annan kompis kikade på det, ändrade en kugg och bilen gick perfekt.
Klart den inte har, men är den pajj och man ger plattan i mattan så skickar han väl på så mycket soppa dom går åt till 1,4 bar fast den egentligen laddar 0,5 bar. Klart han slår ifrån då eller?
Okej! Men ett kugg åt vänster eller höger gör stor skillnad på antingen högvarv eller lågvarv, jag märker ingen skillnad i effekt...