2525
Sök

Volvo 940 instrumentbelsyningen lever ett eget liv.

150 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Hejsan, vet inte om jag lägger denna tråden i rätt kategori. Är ju som så att jag äger en 940 -93a och på senaste tiden har ljuset börja flimra och ha sig, igår stendog det i mätarhuset. Det har hållt på ganska länge att lampan som sitter vid tankmätaren har dampat och haft sig, dött lite då o då. Men inte brytt mig om det så mycket. Men nu börjar allt gå mig på nerverna, böt till några andra dioder som jag hade liggandes eftersom hela belysningen i mätarhuset var dött.

Var ute nu när de är lite mörkare och ljuset bara flimrar. Allting förutom stereon flimrar. Jag fattar inte varför.

Är det någon kunnig utav sånt här som skulle kunna tänka sig hjälpa en stackars pojk ?

Forummoderator
26 341 Inlägg
26 mars 2014
Reostaten? (knappen som styr bakgrundsbelysningen i instrumentpanelen)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fattig student
1 282 Inlägg
26 mars 2014
Mack skrev:

Min första tanke med..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

150 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Mack skrev:

Det var en knapp, eller. Ja, Det var en cirkel med en massa streck runt om. Den var längst ner, drog den högst upp och ingenting ändrades..

1 450 Inlägg
26 mars 2014
de e nog kretskortet i mätathuset. har haft så på alla mina 940 och har bytt kretskortet och då funkar det

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

150 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
de e nog kretskortet i mätathuset. har haft så på alla mina 940 och har bytt kretskortet och då funkar det

Skulle ner till Jula så jag drog upp den där saken till max, och då slutade allt flimrande. Jävligt underligt..

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 mars 2014
Koppla förbi reostaten så skall det vara löst. Ganska vanligt fel. Gäller även 850 förövrigt..

6 738 Inlägg
26 mars 2014
prova bytt den du reglerar ljusstyrkan på tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

150 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Henkix skrev:

Men det verkade som allting löste sig när jag drog den upp till max, inget flimmer och alla lampor lös som dem skulle. Jag vart förvånad och satt o tittade hela tiden om de skulle flimra till o ha sig, men icke.. Vettefan ja!

6 738 Inlägg
26 mars 2014
940Pandan skrev:
Henkix skrev:

Men det verkade som allting löste sig när jag drog den upp till max, inget flimmer och alla lampor lös som dem skulle. Jag vart förvånad och satt o tittade hela tiden om de skulle flimra till o ha sig, men icke.. Vettefan ja!

låter som du har glapp/dålig kontakt i den tongue om det börjar igen så testa byt ut den smile

Du är liv

150 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Henkix skrev:
940Pandan skrev:
Henkix skrev:

låter som du har glapp/dålig kontakt i den tongue om det börjar igen så testa byt ut den smile

Okej! Finns det o hämta på skroten? Ungefär kostnad på en sån? / fattig student..!

6 738 Inlägg
26 mars 2014
940Pandan skrev:
Henkix skrev:
940Pandan skrev:

Okej! Finns det o hämta på skroten? Ungefär kostnad på en sån? / fattig student..!

det finns säkert på skroten. Jag hade nog betalt högst 50-100kr

Du är liv

Sök