Har fått min plats i garaget nu och jag kunde äntligen börja arbeta på bilen.
Första jobbet blev att fixa bromsarna!
Tog bort allt gick smidigt, enda problemet var väl att få loss skivan från navet eller hur man ska förklara det..
Blev att fästa gamla skivan i skruvstädet och slå lite, hade rostat fast lite om man säger så! Hehe
Oken bråkade lite de med, iallafall kolvarna. Gått för långt ut och satt rejält fast, försökte ''skjuta'' ut de med tryckluft men det gick väl sådär hehe! Varje dag lär man sig något nytt dock!
Efter det gick allt smidigt, försökte få bort så mycket rost som möjligt från diverse delar samt målade dem svarta och röda.
Frambromsarna är klara men bakbromsarna tar jag lite senare, försöker få klart dörren så man kan lacka den medans det fortfarande är varmt ute. Började lite demontering på bakbromsarna och ja, det gick väl sådär
Tog dörren från den röda då den svarta dörren är helt genomrutten i strukturen, saknas en innerskärm vänster fram så det har sprutat in skit i dörren och då legat där blött.. (fått tag på en från skroten så blir att montera strax) på en bil som ej är underredsbehandlad/rostskyddad så var väl det inte det bästa.. Nåväl!
Alltid roligt att kolla på lite bilder så..
Gammal bromsvätska,
Var som ett eget eko-system i burken.. Enda som saknades var nog levande ting!
Satt lite fast där bak hehe..
Man vet att det har varit en busbil när det sitter dubb i rutan.. Haha
Blir en heldag i garaget imorgon, då ska dörren slipas/spacklas, bakbromsar demonteras och påbörja renovering, samt flytta över handbromsen från den röda till den svarta.
Har även fått tag på en Sachs koppling till bilen, lamell tryckplatta och urtrampningslager!
Alltid kul att få kommentarer får en lite taggad, är väl inte den bästa ''bloggaren'' men försöker så gott jag kan!
Ska försöka ta lite mer detaljerade bilder på arbetet men är glömsk och brukar oftast bara få några bilder på färdig produkt.. Hehe.
Får dra med mig kameran till garaget nästa gång kanske!