3451
Sök

Var står ni och mekar någonstans?

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Var uppehåller ni er när ni pysslar om bilen?

Är ni som jag, garagelös, och tvingas stå på parkeringen eller GDS-hallar och pilla, polera mm, eller ni har det som jag drömmer om: Ett varmgarage med el och lyft kanske?

Framför allt nu vid denna årstiden blir man ju deprimerad när man ser bilen ute i minusgraderna, då blir det lätt simpsons istället för bilomsorg tyvärr...

873 Inlägg
23 november 2006
Källar garage i staden eller lada på landet.

Ingetdera idealt och ofta tar saker mycket längre tid än vad de behöver enbart pga mekplats.

Don't get mad, get even.

320 Inlägg
23 november 2006
förra vintern låg jag ute...dock  under tak å skruvade.... det var spännande. spec i - 15 grader eftersom man bara hade tid på kvällar å nätter.

lider med totalt  garage/infarts- lösa  ägare...

ljust är dock snart har man tillgång till 2 "jordkällar" garage där det behövs grävas ur lite
extra , smörj-grop finns. dock ingen belysning, än.

.......
2 655 Inlägg
23 november 2006
är helt garage lös, får stå ute å meka har inte varit nå större problem än då de inte varit så kallt men ändå trisst att ha sommarbilen ute i äckel snö vädret. har iallfall ström och massa verktyg men de är de ända... sad
Senast redigerat av beemern (23 november 2006)

845 Inlägg
23 november 2006
Håller till i mitt garage. finns iofs ingen värme men de räcker gott och väl. har juh tak över bilen iaf.. big_smile huvudsaken big_smile ska väll försöka issolera lite å sådär slänga in en motorvärmare:P så man kan hålla påutan att frysa ihäl..
big_smile

Miklen
23 november 2006
Utanför garaget på våran grusplan smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 november 2006
brukar hålla till i farsans garage.. dock så bor han 2,5 mil ifrån mig men de är de värt smile å de får ju plats lite grejjer i de garaget... just nu står de 3st skotrar 1st bil 1st cross 1st motorcyckel å massa annat skit typ som bord, svetsar, kompressorer osv å de får ju plats en bil till oxå men då skulle de bli trångt å grejja men som sagt så får de ju plats lite där smile
Senast redigerat av volvo_glenne (23 november 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
23 november 2006
Jag skruvar i verkstan hemma på gården hos farsan värme är det med jädrigt sköt big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

873 Inlägg
23 november 2006
He he.
Jag kör 7 mil till ladan där min bil står för tillfället för att meka.

Fan vad kallt det är nu alltså.
Får nog flytta den innan snön faller.

Don't get mad, get even.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
23 november 2006
Känner mig rätt lyckligt lottad, delar ett 170kvm garage med 4 andra, både el och värme, enda vi saknar är en lyft, men det finns ju domkraft och pallbockar.

Så respekt till alla er som står utan garage, hade jag nog inte klarat

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Reparatör
630 Inlägg
23 november 2006
Stor heder till er som mekar under dåliga förhållande själv gjorde jag det med för 20år sedan men sen har det hela tiden blivit bättre . Nu e det ca 300kvm som jag och 3st till delar på . 2 bilar förutom  min och gamlegubben som mest slipar kamaxlar hela dagarna.
Har det mesta som behövs för att kunna fixa med bilar tror jag . Saknas det något i bland skulle det va en bättre plasmaskärare . Men som sagt jag börja i en trägarage utan ström och stampat jordgolv jag med. Skönt ni vill och Framför allt ni orkar se till att motorintresset finns kvar och lever vidare . Tycker det e lite si och så med det i bland bland dagens ungdomar . Mest data verkar det va : )

452 Inlägg
23 november 2006
Bilen min står i värmegarage över vintern .. dock inget garage där jag kan mekka i.
Har dock haft turen att lära känna en kille som har egen verkstad och mekkar på fritiden
så behöver man något fixat så är det ut dit man kör och låter han freaka smile

23 november 2006
Vårt egna garage eller på vår verkstad. Oftast inte jag som mekar. Mest dirigerar tongue

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

egen företagare
630 Inlägg
23 november 2006
Jag har eget betong-garage, med värmefläktar och element. innan jag fick detta har jag mekat under stjärnhimmlen. det är skönt med garage.
Jag lider med er som inte ens har tak över huvudet när ni mekar.

1 436 Inlägg
23 november 2006
Står ute på en gräsmatta året om. Blir rätt lerigt nu innan kälen kommer.
Grannen mummla nått om att jag kunde få låna hans helt nybyggda garage någon dag om jag ville. Najs!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

dalmasens
23 november 2006
sj står man på jobbet, två pelare med alla verktyg som behövs hehe *måste skryta lite*

Rörpulare
1 453 Inlägg
23 november 2006
Mjo sj bor man på en gamal bondgård så plats finns men dock utan isolering men är iaf vindtätt och så, funderar på att bygga mej en panna av en oljetunna på 4 ben och dra en skorsten ut ur väggen. för ved har man ju då kanske man slipper frysa nu så här års smile
Förresten är de nån som behöver vinter förvarning hör av er så kanske de går att ordna wink
Senast redigerat av nissan 200sx (23 november 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

20 Inlägg
23 november 2006
Farsan skruvar båtar så allt finns där, har dock lovat att isolera taket och installera elen i utbyte mot att man får stå där. Värt det. Kör med byggfläkt, dyrt. Luftvärmepump kommer, skönt...

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....

562 Inlägg
23 november 2006
på sommarn står jag hällst ute smile annars e jag inne i vårat garage smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

.......
2 655 Inlägg
23 november 2006
borde va förbjudet att de finns hus utan garage tongue

Sök