3632
Sök

Saab 9-5. Lås problem.

2 Inlägg
30 mars 2014
Trådstartare
Heej! Jag har en Saab 9-5 sedan- 99 och har kollat runt på massor forum och hittat liknade grejer till mitt problem med olika lösningar men inget har fungerat. T.ex. tändninglåset ska åka upp helt, byta batteri i dosan, haft lås olja i dörrlåset. Mitt problem är så att jag kan inte låsa bilen med dosan (har nytt batteri och tryckt massor på alla tre knapparna men den aktiveras inte! Jag kan inte heller låsa bilen med manuellt (nyckeln går in hela vägen men man kan inte vrida om). Jag har haft pixelfel i siden och köpte då en ny och då så varnar den för att jag ska göra en stöldalarms service. När jag försökte hitta om de kunde va de så stod de att andras bilar börja tuta och tjuta men inga lampor blinka och de problemet har jag inte :/ Snälla är de någon som har samma problem eller vet hur man ska göra??? :)

117 Inlägg
30 mars 2014
När tändlåset inte hoppar upp ordentligt så fungerar inte knapparna på nyckeln. Bilen tror att nyckeln sitter kvar. Testa ta ur tändlåset och dränk i breakclean blås ur med tryckluft, upprepa. Spruta sedan i lite 5-56. återmontera!

Sök