Jaha ytterligare en grej som inte stämmde alls med vad man läser på nätet.
Här har vi då handbromsmekanismen och det är på vänster bak just denna bilden är tagen, inte min broms på bilden men likadan:)
Mina underbara pilar visar vägen som vanligt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-5a3c764a8954b8f5776a76e7ebd27b28.jpg]()
På justerkuggen ska man för att spänna peta den uppåt för då går ju backarna utåt i trumman,check inga problem.
Men på höger sida så säger många att där ska man justera neråt för att spänna så det testade jag ju först och tyckte att det var spännt till max alltså i verkligheten var den då inte spännd alls.
Så jag plockade av bromsok och skiva på höger sida och fick ju se att backarna var inte alls slitna och nu var det ju enkelt att se hur dom jobbade motsvarande hur man petade på kugghjulet och se på fan även på höger sida justerar man uppåt för att spänna ut backarna mot trumman.
Så vad är fel? Har nån bytt håll på justeringen typ tagit en vänster sida och satt på höger eller, jag fattar som vanligt ingenting, kom med förslag nu varför min är tvärtemot alla andra.
När jag såg hur det funka så tog jag den enkla vägen och satte tillbaka allt utan att byta backar, spännde upp båda sidor och den tar väl ok, körde en sväng och kände efter och det kommer krävas en liiiten justering till sen åker vi till bilprovningen.
Jag jobbar fortfarande utomhus för garaget är som vanligt fullt med skit och det är trångt.