Ja som sagt så har det blivit mycket verkstadstid och även en del tid med kompisar och givetvis bilträffar, dock har det varit sämre med tid framför datorn och uppdatera men här kommer en uppdatering i alla fall!
I helgen var jag och
Jocke uppe hos min kompis
Stoffe och umgicks, på fredagskvällen åkte vi på bilträff i Helsingborg och på Lördagen var vi i Kristianstad! Idag hade vi även en gemensam dag i garaget! Jag tackar för en mycket trevlig helg grabbar och töser!
Åter till bilen då! Ja som jag skrev i tidigare inlägg så var det fel koppling jag hade fått till min bil och förhoppningsvis kommer den nya i veckan! Jag väntar även en leverans med lite småstyling sedan förra veckan.
Där har även kommit en del roliga saker på posten! Jag fick införskaffat en kolfiberpanel och har även fortsatt med att måla motordetaljer osv för att få ihop de sista!
På valborg hann jag även med att tvätta, polera och vaxa bilen vilket var ett stort lyft nu längtar man ännu mer!
Sedan har jag även hunnit ta itu lite med min mätarhållare!
subframen har fått sig en omgång av stålborsten sedan blev det målning!
värmeskyddet till subframens bussningar lika så!
vänster övre motorkudde fick också en skvätt färg!
Svart och fint!
Jag hann tvätta klart bilen utvändigt innan det blev allt för mörkt, notera att detta är första gången jag har fronten monterad sedan jag monterade min fmic. Det krävdes en del modifiering av fronten innan det var klart!
Nu är bilen färdigpolerad och där är wax ON!
Wax OFF! fick en bra och gedigen känsla av mitt nya wax!
Bra vax, rekomenderas verkligen till er som gillar bra finish!
Kolfiberpanel!
Innan montering, min gamla rödmålade panel.
Min nya panel på plats!
Servopump på plats!
Ingenting lämnas ofräscht! även spjällhuset blev snyggt och fint innan montering!
Bultarna här dras 10 nm
Yttre kamremskåpan lackerad och monterad
Mätarhållaren på plats.
Nya registreringsskyltar monterade!
Registreringsskylten bak är också ny! Tack för hjälpen Jocke
Det blev ett biltäcke från biltema så att bilen har något att vila under mellan gångerna i garaget! bra passform faktiskt!
Färdigmekat för denna helgen, längtar tills motorn är i och bilen kommer ner lite närmare jorden!