Långtidsprojekt deluxe. Målet med bilen är att göra en sfro-reggning som ombyggt fordon för att kunna bruka på väg. Sen vore det kul att testa på lite bana och se vad den klarar, och även jag :)
Ikväll svetsades det vattenrör! Blev riktigt bra. Rndersson svetsade ihop toyotarören med nya alurör på ett par ställen men det är bra material så inga som helst bekymmer
När kontot skriker köpstopp får man ägna sig åt sånt som inte kostar så mycket. Så jag har börjat ta tag lite i insidan och ta bort asfaltsmattorna. Blir lite roligare när det lossar så stora flagor. Använder kyl/frysspray och knackar bestämt en stund med hammaren så går det att bryta loss!
Ser lite roligare ut under passagerarsätet men ett par vändor till med lite label-off så ska nog baksätet bli lika fint.
Fick fråga hur jag byggde mitt växellänkage/spakställ så här är det. Inte snyggt under men svårt att få till med så kort om plats mellan låda och spak. Sköna lägen är det iaf!
Köpte mig en tank och en catch idag och kikar på plats i skuffen vilket blir lite tight på höjden men ska lösas. Rndersson och jag ska kika på alla nipplar mm som kommer behövas till att bygga hela bränslesystemet i veckan
Lite stillestånd i tråden och verkligheten men nu är det på g! Vart i Dubai på semester och haft det skönt. Bilden är från "dunebashingen" vi var ute på och bilen har stått ett tag så som tur är hände inte detta oss! Kan varmt rekommendera en tur till detta land
Har äntligen svetsat färdigt fästet till tanken och funderat ut en lösning för påfyllning av bränslet jag kommer bli nöjd med.
Under tiden jag var på semestern var grenröret och insuget på planfräsning så nu ska de blästras och tvättas ur ordentligt invändigt med.
Har även köpt en ny oljekylare som placeras över intercoolern istället för framför så den inte avger varmluft in i icn. Mer bilder kommer i veckan.
Liten update, väntar på delar till bränslesystemet som tar tid. Men pillar med lite smått emellanåt när jag hinner. Kom över en nukerail som gör dig riktigt bra i motorrummet (Y)
Tyvärr vurpade jag på crossen under vår seriepremiär 1:a maj och operation väntas den 26:e så får se hur mycket det blir gjort ett tag efter det.. Men ska försöka greja med vad jag kan!
Nu har det varit fruktansvärt dåligt med uppdateringar ett tag men jag har grejat lite både här och där.. För tillfället är en plåt med bränslepumpar osv oväglämnat för rördragning samt turbo och grenrör för för att bocka rör till oljereturen.
Igår började jag kika på värmepaketet och fick till slanganslutningar för värme och kyla.
Tätat och klart. Väntar på en fläkt till för att kunna bygga klart kalluftintaget.