Nu när min diff i min 960 multilink axel verkar ha gett upp. och man ändå behöver riva halva bilen för att få kollat över det så tänkte jag kolla om någon vet hur jobbigt det är att få dit en stel axel ? Någon som har gjort detta tidigare ?
kan även bara se fördelar med stel axel om man jämför med delad. finns så många diskussioner om det på internet så vi tar inte upp det här.
Tacksam för hjälp. Länkar till projekt där detta görs kan va bra om ni vet något.
det du behöver göra är ett nytt fäste för panhardstaget och ett fäste till vaggan som stagar upp den stela axeln, annars är det bara att bulta dit.
Okej. det verkar ju inte va helt hopplöst då ju !
Är de inte "bara" drivaxeln som gått av på din då?
den går att köra med. fast den spinner bara på ett hjul. innan spann den alltid på båda när man lekte på låg fart. och hade den uppe på lyften i fredags och då när jag snurrade på kardanen så snurrade båda hjulen åt samma håll. men när jag kör så diffar den inte.
Känns bättre att sätta dit en stel. dom verkar ju hålla lite bättre
det du behöver göra är ett nytt fäste för panhardstaget och ett fäste till vaggan som stagar upp den stela axeln, annars är det bara att bulta dit.
Okej. det verkar ju inte va helt hopplöst då ju !
Är de inte "bara" drivaxeln som gått av på din då?
den går att köra med. fast den spinner bara på ett hjul. innan spann den alltid på båda när man lekte på låg fart. och hade den uppe på lyften i fredags och då när jag snurrade på kardanen så snurrade båda hjulen åt samma håll. men när jag kör så diffar den inte.
Känns bättre att sätta dit en stel. dom verkar ju hålla lite bättre
Okey, låter som diffen har blivit grillad då
Bakaxeldelar.se har tagit fram nya hubbar så att man kan montera i en torzendiff i huset Men de kostar ju en slant de med..
Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Som det ser ut nu så blir det en stel axel i höst när bilen ändå ska plockas ner. Något tips på vilken axel man ska ha eller dom håller lika bra allihopa ?