3398
Sök

Sök ALDRIG jobb på Industrissupport Värmland AB!!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
Tjollahopp!

Nån mer stackars sate än jag här som jobbar på industrissupport värmland ab?
Har ni i tanken att söka er dit så råder jag er verkligen till att inte göra det.!!!!

Fcik mitt lönebesked idag, va spännd över va jag skulle få när jag jobbade övertid..
Skulle vara så mycke extra i timmen sadem på anställningsintervjun i sommras!
Läste på lönebeskede och såg, 2,56 kr extra i timmen för att jobba på lördag.!!!!!!!!!!
Vilket jääääävla svindlarföretag..!!!!
Inte nog med att de är dåligt betalt vanligt, så får man lika dåligt för att arbeta en lördag med..
Arbetade på min födelsedag för att ja skulle få extra pengar men det förslår då inte nåt i plånboken.. Fast jag skulle få en jävla massa extra i timmen som de sa.. Men ICKE.!!
KOmmer då aldrig jobba helg via dem mer iaf om det inte blir ändring!

Jag vet då en som kommer gå in på kontoret deras imorgon iaf.!!!!

Jävla svin.. Sök er aldrig dit.!!
Lätt att få jobb men man får då inte betalt för slitet!!

Tur att man snart går över till företaget jag är inhyrd på för detta går inte.!!

Over and out!

//DJ AGGWA big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

FreddeK
23 november 2006
Det där lät riktigt surt! Är det ett bemanningsföretag?

2 933 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
JO DE.!!
Bemanningsföretag ja..

R_Weber
23 november 2006
2,56 kr extra för att jobba helg låter ju nästan olagligt!
På min lön jag fick idag hade jag fått 89,59 kr extra när jag jobbade en helgdag....  Men sen är ju också bemanningsföretag ett släkte för sig..!  (Jobbar på Manpower)

House/Trance diggare
287 Inlägg
23 november 2006
Man måste vara allert ute på arbetsmarknaden idag.

Om dem sa att du skulle tjäna massa extra så säg det till dem att du jobbade i tron om det, och om dem nu sa det till dig så borde dem ju ha förståelse för det och kunna ändra på saken?

House/Trance diggare
287 Inlägg
23 november 2006
R_Weber skrev:
2,56 kr extra för att jobba helg låter ju nästan olagligt!
På min lön jag fick idag hade jag fått 89,59 kr extra när jag jobbade en helgdag....  Men sen är ju också bemanningsföretag ett släkte för sig..!  (Jobbar på Manpower)

Shit, det var rätt mycket. Jag tjänar 90/h, och det är från 17:30 till 03:00 i sträck på fredag och lördag. Det är inom restaurang/nattklubbsbranschen, dåligt är det i alla fall.

2 933 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
Jag och farsan har suttit och räknat lite nu på timmar, lön, semesterersättning hit och dit..
Kom fram till att troligen så står det bara otydligt på lönekontot..
hade tydligen jobbat 192 timmar om ja inte minns fel, tog det minus 160 som en vanlig månad är och då blev det 32 timmar kvar.. 8 av dem MÅSTE ju vara övertiden jag gjorde på lördagen??

och på nåt vis får vi de till att  jag får 89,56 kr extra / timme.?!?  Väldigt otydligt lönebesked enligt oss.. :S

Undrar vart dom andra 24 timmarna kommer från jag tongue

271 Inlägg
23 november 2006
får 375kr/timme när jag får jobba på jouren, men vanlig övertid på kontoret el i butiken har jag för mig att det e 50% mer/ timme!

793 Inlägg
23 november 2006
dj_aggwa skrev:
Jag och farsan har suttit och räknat lite nu på timmar, lön, semesterersättning hit och dit..
hade tydligen jobbat 192 timmar om ja inte minns fel, tog det minus 160 som en vanlig månad är och då blev det 32 timmar kvar.. 8 av dem MÅSTE ju vara övertiden jag gjorde på lördagen??

och på nåt vis får vi de till att  jag får 89,56 kr extra / timme.?!?  Väldigt otydligt lönebesked enligt oss.. :S

Du har inte lärt dig att det finns fackförbund för sånt här?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

12 Inlägg
23 november 2006
dj_aggwa skrev:

Funderat på att ringa löneavdelningen och fråga hur det ligger till? Då brukar sådana missförstånd redas ut, istället för att du lägger ut en klagotråd här utan att riktigt veta vad som föranleder hela historian.

Just my 5 öre...

2 933 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
inte bara lönebeskedet som e krångel.. tog 6 veckor att få skor.. "vi ringer när dom kommer".. "tar en vecka att få hem dom" 

Åker in imorgon och frågar hur det ligger till jag.. så slipper man sura mer big_smile  Står ju så otroligt otydligt så man vet inte nåt.. :S tongue knappt idé alls att kolla på nåt annat än nettot..

Lönerna lottas också bara ut för den delen.. känner flera som är mellan 20-25 som ligger på ynka 87 kr i timmen medans en del har 99 och andra 105.. vet inte riktigt vad man ska tro...

Ska aldrig mer jobba för dem igen iaf..  isf måste de bli ordetlig kris-.!!
Senast redigerat av dj_aggwa (23 november 2006)

SSS -12
3 217 Inlägg
23 november 2006
jobbar på adecco (bemanningsföretag)... och där är helt klart rättvisa förutsättningar! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 723 Inlägg
24 november 2006
Goli skrev:

Fackförbunden gör inte ett skit! min erfarenhet.

lundwall
24 november 2006
Goli skrev:

Den främsta uppgiften facken i Sverige har är att se till att alla som är dumma nog att vara medlemmar har lika låg lön.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
24 november 2006
lundwall skrev:
Goli skrev:

Den främsta uppgiften facken i Sverige har är att se till att alla som är dumma nog att vara medlemmar har lika låg lön.

Det var min åsikt oxå ända tills jag läste på lite mer å kom fram till att jag faktiskt skulle kunna ha nytta av att var fackligmedlem. Men det e ju väldigt olika vem å när man tjänar på det så nu e jag på väg ur facket igen efter 4år som medlem, men saker å ting förändras å förutsättningar lika så.

Men att dra alla fackförbund å medlemar över en kam e mest bara trångsynt!
Lönen kan sättas individuellt även om du e fackligmedlem, bara så ni vet å inte lever i tron om ngt annat bull shit!
Senast redigerat av HardcoreHunny (24 november 2006)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

353 Inlägg
24 november 2006
lundwall skrev:
Goli skrev:

Lite OT här nu, En fråga till dig lundwall, svarar du aldrig seriöst på några inlägg? Ser dina inlägg lite överallt och det är inga vettiga svar du ger...

som i tråden med ridetech.

Bara en undran :S

Enjoy....

533 Inlägg
24 november 2006
dj_aggwa skrev:

..och du kommer fortfarande att storma in på löneavdelningen??

Håller med dig....jävla skitföretag som inte betalar ut rätt lön. Hålla på och betala ut extralön till dig sådär utan att du vet om det!
Med tanke på att du har hittat 24 timmar bör du väl absolut se till att dom kommer tillbaka till företaget igen....rätt åt bägge håll eller??

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

526 Inlägg
24 november 2006
Ni som klagar på facket vet inte ett j*vla skit..
Är ni insatta?? Har ni gått på några möten?? Vet ni varför ni betalar??
Hade inte facket funnits så hade tex vi inom byggbranchen suttit på en gipsbunt på bygget och ätit matlådan på.. Va hade fått köpa arbetskläder själva..
Det är facket, alltså vi som är medlemmar som har förhandlat fram alla förmåner och självklarheter..
Så vi som är unga och kliver in i branchen ska vara tacksamma och fortsätta kämpa för våra kolektivavtal..

MVH Medlem i Byggettan..smile

FreddeK
24 november 2006
Turbo_Erik skrev:
Ni som klagar på facket vet inte ett j*vla skit..
Är ni insatta?? Har ni gått på några möten?? Vet ni varför ni betalar??
Hade inte facket funnits så hade tex vi inom byggbranchen suttit på en gipsbunt på bygget och ätit matlådan på.. Va hade fått köpa arbetskläder själva..
Det är facket, alltså vi som är medlemmar som har förhandlat fram alla förmåner och självklarheter..
Så vi som är unga och kliver in i branchen ska vara tacksamma och fortsätta kämpa för våra kolektivavtal..

MVH Medlem i Byggettan..smile

jag betalar lätt min sketna fackavgift varje månad! jag vet vad dom gör och jag lovar att det är värt den femhundringen det brukar bli.

mvh Fredde

9 108 Inlägg
24 november 2006
Freddeponken skrev:
jag betalar lätt min sketna fackavgift varje månad! jag vet vad dom gör och jag lovar att det är värt den femhundringen det brukar bli.

mvh Fredde

Ja dom måste ju ha råd med att gå på strippklubb och köpa sexleksaker. Som dom gjorde på Metall.

Det facket gör hos oss, det är att se till att dom som är unga, schyssta och duktiga på vad dom gör får sparken, medans inkompetenta gubbar som inte gör ett jävla rätt på dagarna (när dom inte är sjukskrivna vill säga) får vara kvar.

Dessutom går en del av fackavgiften rätt ner i Socialdemokraternas partikassa, sanslöst.

edit: Ja, jag har varit på fackmöten och det är som att se en dokusåpa. Det var ryggdunkarröstningar och dagisfasoner.
Senast redigerat av MilleN (24 november 2006)

Sök