2,56 kr extra för att jobba helg låter ju nästan olagligt! På min lön jag fick idag hade jag fått 89,59 kr extra när jag jobbade en helgdag.... Men sen är ju också bemanningsföretag ett släkte för sig..! (Jobbar på Manpower)
Shit, det var rätt mycket. Jag tjänar 90/h, och det är från 17:30 till 03:00 i sträck på fredag och lördag. Det är inom restaurang/nattklubbsbranschen, dåligt är det i alla fall.
då måste du jobba på en konstig bar du, alla vi andra har ju ob tillägg, inte är det mycket men lite är det extra iallafall. och 90 kr är också en skum siffra eftersom fackligt så är den på 101,90 tror jag det är om man jobbat över sex år och 94,90 om man jobbat under sex år. skulle råda dig att ta och kolla upp det så att du får rätt lön.
facket är FUCKIT.... ne men allvarligt talat. Turordning, den förhandlas bort. löner å annan skit ne.. ne fy fan ... det är bara mögliga sossar hela bunten . gräv ner landet för mer bidrag osv..... Det skall INTE löna sig att jobba enligt sossarna.... alla ska ha bidrag.
Jag är egen företagare med 3anställda å va fan har dom nått å gnälla på så säger dom ifrån, ingen som är med i facket där inte