2666
Sök

Rav 4 vs Santa Fe

19 Inlägg
5 april 2014
Trådstartare
Tjo!! Skall köpa "ny" bil
Det jag vill ha är en bil som duger till vanlig stadskörning å "långkörning" OCH eftersom mitt största intresse är fiske (flugfiske) så vill jag ha en bil som har en högre markfrigång än min vectra så jag tar mig fram på diverse skogsvägar..alltså vägar...inte stigar, gör inget om den har fyrhjulsdrift.

Det jag har kollat in  å fastnat för är Toyota RAV4 men ett annat alternativ är Santa Fe dock är den mycket större..

Har kikat på Årsmodell -05 å framåt..har en budget på MAX 90 000:-

Åsikter angående dessa bilar...för nackdelar med dem?

Är det något speciellt man bör kolla efter eller fråga om när man skall köpa dessa begagnad? När bör stora servicen vara gjord?

Man hör mycket att de är jävligt dyrt att Serva en Toyota..å om de skulle bli fel så ligger dem i överkant på kostnader för att laga oxå vad jag förstått? stämmer dessa uppgifter?

Hur är det på denna punkt gällande Santa Fe?

Tanken är väl att jag eventuellt skall fortsätta serva dem på Märkesverkstad efter Service boken

Tack som fan för eventuella svar!!!

7 392 Inlägg
5 april 2014
jag hade satsat på en Subaru istället,, de har bättre 4wd smile då vet du att du ej sitter fast ute i skogen en regnig afton då du vill hem

19 Inlägg
5 april 2014
Trådstartare
absolut kollat in dem a...men känns lite skit å köpa en 07a å de känns som man sitter å kör en 92a...hahaha löjligt kanske men dem är fruktansvärt ful å "gammal" interiörmässigt big_smile som sagt..kanske är fjantigt men de skall kännas som om man kör en nyare bil än min 96a a big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 april 2014

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök