3247
Sök

Byta ut 530 topp till 160 toppen.

786 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
#1
har en Halv taskig topp i min b200k motor, 530 topp som troligen någon insugsventil börjar bli dålig på..

Dock har jag flera 160 toppar ifrån b21et kan jag byta ut topparna?

och köra med en 160 topp en tid, för 530 toppen skall jag ta å plana i skolan och Renovera, samt porta.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

MOPAR
44 Inlägg
11 april 2014
#2
e de inte bättre o köpa en 530 topp vid sidan om o fixa den istället? känns lite som de bara kostar en massa
o byta toppar hit o dit. ska du porta bör du byta kam o mer därtill för att de ska ge nåt ens om vi pratar sug motor vill säga.

//kim

Hmmm Does it Spool??

786 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
#3
Som fattig studerande köper jag int saker bara så där, men har en b21et som står å använder bilen dagligen, och ventilspelen började bli så as knasiga i 530 toppen nu hmm Går riktigt ojämt nu.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

5 686 Inlägg
12 april 2014
#4
Nog är det bara montera en 160-topp. Inga problem så länge du pluggar eventuella hål som ej behövs. Är det någon tempgivare i toppen för choken på B200K-motorn? Isf blir du tvungen att fixa en anslutning för tempgivaren då 160-toppen endast har anslutning för tempgivaren till mätarhuset.
Senast redigerat av simlar (12 april 2014)


871 Inlägg
12 april 2014
#5
Och topparna till k-motorerna är väl helt släta under? Förbränningsrummena är väl i kolvarna på k-motorn?

Så om du tar en topp från en et lär du ju få väldigt stort förbränningsrum?

Rätta mej gärna om jag har fel smile


5 686 Inlägg
12 april 2014
#6
Endast B230K som har 631an. B200K har den vanliga 530-toppen.


786 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
#7
simlar skrev:
Nog är det bara montera en 160-topp. Inga problem så länge du pluggar eventuella hål som ej behövs. Är det någon tempgivare i toppen för choken på B200K-motorn? Isf blir du tvungen att fixa en anslutning för tempgivaren då 160-toppen endast har anslutning för tempgivaren till mätarhuset.

Jyy, for efter hela motorn å plockade hem en b230 som far hade gömt bort som faktist var en b230f Hihi, Han vill väl inte jag skall skrämma igång 240 allt för mycket lol
Senast redigerat av Volvo240Driver (2 december 2014)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813


Sök