Johanna Teag - The scam artist
Hon jag köpte bilen av skall ni passa er för, hennes namn är Johanna Teag och hon håller på med bedrägeri.
Jag bytte min Peugeot 206 GTI mot en Volvo 850 T5 och jag skulle få 12.000kr emellan.
Det började med att vi skulle mötas i Skellefteå och byta bilar. Hon bor i Kiruna och jag i Umeå så det var en bit för hon att köra.
Fjäderbenslagningarna var slut på Peugeot´n och jag hann byta en av dom två innan jag skulle fara och möta dom så dom fick ena fjäderbenslagringen i hand + 500kr kontant för att lämna in och laga.
Vi möttes och bytte bilar och allt verkade bra, jag skulle få en bild på överförningen på dom 12.000kr men det bilden kom aldrig. Vi skrev inget ägarbyte på plats men vi skrev ett ordentligt kvitto som jag hade skrivit ut från Konsumentverkets hemsida till mig och då dom inte hade något med sig skrev vi lite på en papperslapp åt dom.
Dom garanterade att jag skulle ha pengarna innan fredag (4/4) då överförningen kunde ta någon dag. Bilbytet skedde på onsdag (2/4). Jag körde hem bilen till Umeå och allt var frid och fröjd.
Dagen efter började jag få sms om saker som dom var tvungen att byta på volvon, kamrem, vattenpump, dämpare, styrstag osv. Dom sa inget om att jag skulle betala det eller något.
På fredagen blev jag less på att vänta då jag inte fått några pengar. Jag skrev det och dom föreslog en ny deal, jag skulle få 2.000kr extra samt ett par sommardäck (dyra fina 18") om jag kunde möta dom i Lycksele för dom skulle dit och sälja en vattenskoter.
Jag skrev okej det går bra, detta skulle ske på måndagen/tisdagen.
Dom skrev lite senare att dom skulle hälsa på en kompis i Umeå så jag behövde inte ens köra till Lycksele. Yippi tänkte jag!
Dom skulle göra klart affären i Lycksele och checka in på campingen och sedan köra till Umeå. Dom skulle vara i Umeå mellan 21:00-22:00. Kvällen gick och dom skulle smsa mig då dom började köra från Lycksele, klockan slog 20:00 och då började jag bli lite fundersam när dom skulle börja köra.
Jag skickade några sms till dom och undrade vars dom var och hur det såg ut men fick inget svar. Till slut skrev dom att affären blev försenad. Dom skulle göra klart den om 20min och sen checka in och efter det börja köra till Umeå. Dom skulle då vara i Umeå mellan 00:30-01:30 och jag skulle upp och jobba på morgonen dagen efter men jag ville ha det ut ur vägen så det gick bra.
Några minuter innan 00:00 skrev hon att hennes pappa "hennes chaufför" inte orkade köra nå mer då han kört 7h från kiruna till Lycksele och det måste bli imorgon. Jag hade nu gått och väntat en massa massa timmar på dom och dom kom aldrig så blev less och skrev att jag hade fullt upp dagen efter och inte hade tid.
Dom svarade att dom kunde vara på mitt jobb 16:00 då jag slutade och så gör vi det snabbt och smidigt. Okej tänkte jag men ville inte ha dom vid mitt jobb då jag började ana ont! Så jag skrev Nolia 16:00? Dom svara ok, då ses vi där då.
Så blev det inte, nej nej..
6 minuter i 16 skrev dom att började köra från Lycksele, kunde inte göra så mycket annat än att gilla situationen!
Jag väntade och väntade på ett sms att dom var i Umeå men det blev av, kan ni tänka er det??
Klockan blev 18 och då skrev dom 5 mil kvar, då frågade jag om dom kört 30 hela vägen då det hade tagit en himla tid!
Hon svarade att dom körde 50 pga av släpet men det är 40 med obromsat släp och 80 med bromsat och det skrev jag men det visste hon inget om.
Strax innan vi skulle träffas fick jag detta!
Senare på kvällen efter jag hade skrivit att dom har en timma på sig att fullföra affären som jag hade enn bindande avtal på annars ställer jag av Peugeot`n och kontaktar polis & juristfirma.
Efter detta har jag nu ställt av Peugeot`n, ringt polisen och juristfirma och fått klara instruktioner om vad jag skall göra näst.
Så med detta varnar jag er för denna person, Johanna Teag och hon är skriver på två olika ställen. Först i Kiruna och sen på Ersboda här i Umeå.
Dom olika nummerna som jag har fått och haft kontakt med henne via är:
070-6385283
076-1033803
070-8606537
070-6329680
070-5911779