Aha. ja då e det bara och plocka ner o köpa nytt så är du helt på safe side Nepp kommer ingen heller. Vågar inte visa alla mina skit lösningar på allt ^^
Jag är ca 1,90 lång och 90kg tung och sitter bra! Dock lite högt, Kommer inte kunna ha hjälm på mig så kommer få sänka stolen sen när jag ska börja köra på bana.
Kul bygge! M50 är ju välbeprövat o funkar klockrent. Vad är syftet med bilen? blir det renodlad bankörning?
Ja det blir nog bra! Första tanken var att sfro besiktiga och regga men bygget skulle ta så lång tid då man måste bygga i en viss ordning. Så nu tänkte jag börja med att göra färdigt motorn så man kan köra bilen och sen ta resten efter hand och besiktiga och regga när den är helt färdig
Har inte fått så mycket gjort i idag.. Byggde om stolsfästena så stolen kom ner lite och satt i en ratt.
Delade på skenorna så jag kunde få ner stolen, började med att borra ut "stopp" nitarna eller vad dom kallas.
sen kunde man dela dom smidigt.
Resultat! Ratt+stol
Bytte vattenpump och termostat med då bilen går upp i kok dock utan förbättring. verkar iallafall som att det är dålig cirkulation på kylarvattnet. Ska testa att höja upp kylaren då den sitter ganska långt ner. Gammalt vs nytt.
Turbon borde komma i veckan så nästa helg ska jag börja bygga grenrör och lite tryckrör och förhoppningsvis ha fixat kylningen..
Fortsatte bygga på grenröret idag! Har bara punktat ihop det och sen är det en annan kille som ska helsvetsa det. Ska fixa ett uttag för extern WG Med! Beställer nog hem delar i veckan.
översiktsbild! (Kompressor huset ska vridas mer neråt sen) Sen ska all el flyttas in i bilen då det sitter i vägen för downpipen + att det kommer se bättre ut!