Tror dagens nybilsfixering kommer lägga sig om sisådär 10 år när det visar sig att de lånade pengarna inte kommer in i tillräcklig grad och då kommer dagens nya bilar fortsätta rulla och folk kommer istället fråga sig varför det är så många som rullar omkring i "gamla" bilar (förutsatt att dagens bilar verkligen överlever det vill säga).
Problemet idag är att det nästan är en självklarhet att ha en nyare bil och på samma sätt är det en självklarhet att man ska ta lån till bilen. Åker du en äldre bil och kommer till arbetet eller till dagis kommer du få hintar av folk runtom hur du kan vara så "oansvarig" och köra runt i en äldre bil. Samma visa gäller om du flyttat in i en av dagens nybyggda skokartongvillor, då går det inte ha en gammal rostig Mondeo utanför utan att få kommentarer av grannar eller folk i området. Nu ska man ju egentligen inte lyssna på omgivningen alltför mycket men jag tror många gör det ändå och faller för grupptrycket och skaffar en ny bil på avbetalning.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!