4553
Sök

Pedofiler "insider tv3

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2006
Alltså, lundwall, håller inte med dig i tråden kan jag ärligt säga. Som jag har förstått det (rätta mig gärna) så vill du att alla ska strunta i de andra, sex ska vara lagligt från 1års ålder osv osv.

Finns isåfall andra land som passar bättre än sverige då!

Jag trivs riktigt bra i Sverige just nu med våra nuvarande lagar, även om det verkar lite skruvat ibland så har jag aldrig tvekat på att säga JA till att bo kvar i Sverige med nuvarande lagar och regler, hårdare polis hade varit ett +.

Det med pedofili kan man ju diskutera i evigheter om, men jag tycker att det är [b]Fel!/b] du verkar ju tycka att det är rätt, förklara på vilket sätt det är rätt är du snäll.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

lundwall
25 november 2006
Mäki skrev:
Alltså, lundwall, håller inte med dig i tråden kan jag ärligt säga. Som jag har förstått det (rätta mig gärna) så vill du att alla ska strunta i de andra, sex ska vara lagligt från 1års ålder osv osv.

Du har förstått mig helt fel, ja.

Mäki skrev:

Det finns massa länder som passar bättre för mig och mina åsikter att bo i, men nu råkar jag vara född i Sverige och har bott här nästan hela mitt liv. Inte mycket att göra åt. Förstår inte varför jag ska behöva flytta för att jag är av åsikten att staten och andra människor inte ska lägga sig i vad jag gör med mig själv och mitt liv?

Mäki skrev:
Jag trivs riktigt bra i Sverige just nu med våra nuvarande lagar, även om det verkar lite skruvat ibland så har jag aldrig tvekat på att säga JA till att bo kvar i Sverige med nuvarande lagar och regler, hårdare polis hade varit ett +.

Polisen borde absolut få större befogenheter i brott som skadar andra i någon form. Dvs våldtäkter, inbrott, skadegörelse, misshandel osv. De resurserna kan tas från allt det frihetsberövande storebrorande som pågår.

Mäki skrev:
Det med pedofili kan man ju diskutera i evigheter om, men jag tycker att det är [b]Fel!/b] du verkar ju tycka att det är rätt, förklara på vilket sätt det är rätt är du snäll.

Pedofili är helt klart fel. Barn ska inte sexas med, det är helt åt helvete fel. Skjut eller kastrera eller bränn dom jävlarna som knullar barn. Om du tycker att jag förespråkar pedofili såhar du antingen läst vad de andra anser att jag anser, eller så har du inte läst det jag skriver.

Hebefili däremot ser jag inte som något problem alls, utan är helt upp till de inblandade parterna. Jag ska komma ihåg att skrika "PEDOFIL! AAAH!" åt alla killar på över 22 år som glor på de söta 18-åriga bilflickorna på nästa utställning.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2006
lundwall skrev:
Mäki skrev:

Du har förstått mig helt fel, ja.

Mäki skrev:

Det finns massa länder som passar bättre för mig och mina åsikter att bo i, men nu råkar jag vara född i Sverige och har bott här nästan hela mitt liv. Inte mycket att göra åt. Förstår inte varför jag ska behöva flytta för att jag är av åsikten att staten och andra människor inte ska lägga sig i vad jag gör med mig själv och mitt liv?

Mäki skrev:

Polisen borde absolut få större befogenheter i brott som skadar andra i någon form. Dvs våldtäkter, inbrott, skadegörelse, misshandel osv. De resurserna kan tas från allt det frihetsberövande storebrorande som pågår.

Mäki skrev:

Pedofili är helt klart fel. Barn ska inte sexas med, det är helt åt helvete fel. Skjut eller kastrera eller bränn dom jävlarna som knullar barn. Om du tycker att jag förespråkar pedofili såhar du antingen läst vad de andra anser att jag anser, eller så har du inte läst det jag skriver.

Hebefili däremot ser jag inte som något problem alls, utan är helt upp till de inblandade parterna. Jag ska komma ihåg att skrika "PEDOFIL! AAAH!" åt alla killar på över 22 år som glor på de söta 18-åriga bilflickorna på nästa utställning.

Mycket frågor och åsikter i min text då jag var alldelens för trött att läsa alla sidorna smile , men jag tycker fortfarande det är fel med sex om man är under 15år!
Sen sa jag aldrig åt dig att skrika pedofil åt alla som e 22+ och kollar på bilutställningar wink
Senast redigerat av Mäki (25 november 2006)

lundwall
25 november 2006
Mäki skrev:
Mycket frågor och åsikter i min text då jag var alldelens för trött att läsa alla sidorna smile , men jag tycker fortfarande det är fel med sex om man är under 15år!

Helt okej att du tycker det smile Själv hade jag faktiskt inte sex förrän jag var 15½, med en mycket äldre tjej. Flera månader äldre faktiskt smile

Mäki skrev:
Sen sa jag aldrig åt dig att skrika pedofil åt alla som e 22+ och kollar på bilutställningar wink

Haha. Näe. Det vet jag. Men jag tycker det är roligt med alla moralens väktare, som sitter och gnyr för att äldre killar gillar unga tjejer, men så står Leffe där på Säve Depå och drägglar efter 18-åriga Anna i FHM-hotpants. Det var mer ett allmänt konstaterande än riktat mot dig.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2006
lundwall skrev:
Mäki skrev:

Helt okej att du tycker det smile Själv hade jag faktiskt inte sex förrän jag var 15½, med en mycket äldre tjej. Flera månader äldre faktiskt smile

Mäki skrev:

Haha. Näe. Det vet jag. Men jag tycker det är roligt med alla moralens väktare, som sitter och gnyr för att äldre killar gillar unga tjejer, men så står Leffe där på Säve Depå och drägglar efter 18-åriga Anna i FHM-hotpants. Det var mer ett allmänt konstaterande än riktat mot dig.

Jo det märkte jag..
Jaja, förstår mig inte mycket bättre på dig än, men en sak vet jag, och det är att jag ska sova, God Natt alla som läser detta smile

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
25 november 2006
Lundwall:
Du har i tidigare inlägg sagt att det e helt ok om din teoretiska 12åring kommer hem å har ett sexuellt umgänge med en herre på 50+. Det e ngt som jag aldrig kommer klassa som ok!

Det en gigantisk skillnad mellan det å att en grabb lr man står å dreglar över ngn 18årig babe på ngn bilutställning. För det första så e bruden över de lagliga 15, för det andra så e hon säkerligen mkt väl medveten om att en massa snuskhumrar kommer att dregla över henne, det e ju lite av hennes jobb, å för det tredje så e det just dreglar över en 18åring de gör, inte sätter på en 12åring!

Sen tycker jag att polisen å det svenska rättsystemet absolut ska ha mkt strängare regler å större befogenheter när det gäller våldtäkter, inbrott, skadegörelse, och misshandel som du nämde, men även då det gäller sex med mindreåriga!

Sen får du kalla det vad du vill....pedofili lr hebefili...det e skit samma för det e fortfarande sex med en mindreårig vi talar om!
Senast redigerat av HardcoreHunny (25 november 2006)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
25 november 2006
Mäki skrev:

det jag tror att lundwall försöker säga är att det är inte hans buissness punkt slut. han har aldrig sagt att det skall vara lagligt att knulla minderåriga (eller?). BÅDA parter skall vara med på att ha sex. sen är det upp till svea rikes lag att straffa bertil 55.

en fråga till lundwall: tänk om, sara12, skulle haft sämsta tänkbara uppväxt. hennes föräldrar hade knullat fritt så barn kan höra/se det. hon har blivit då och då slagen osv. på nätet söker hon sig till trygghet och kärlek och träffar bertil 55. han är en mycket trvlig människa, som en far hon aldrig haft. dom stämmer träff på ett hotell och träffas där, sen övertalar han sara12 att ligga med honom och hon tror ju att det är helt normalt (ty ingen har någonsin berättat det motsatta). efteråt mår sara12 skit, helt bedrövligt..

vad tycker du om detta? båda parter går ju med på samlaget.
Senast redigerat av Bullo (25 november 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

lundwall
25 november 2006
HardcoreHunny skrev:
Lundwall: Du har i tidigare inlägg sagt att det e helt ok om din teoretiska 12åring kommer hem å har ett sexuellt umgänge med en herre på 50+. Det e ngt som jag aldrig kommer klassa som ok!

Nu har du missat en väldigt viktig punkt, som hela mitt resonemang bygger på; det är inte upp till mig att tycka det är okej eller inte. Jag skulle inte uppskatta det, och absolut inte att det sker i mitt hem. Men jag litar fullt ut på att jag har uppfostrat min teoretiska 12-åring såpass att det inte blir aktuellt. Mycket stor skillnad. Dessutom anser jag inte att det är fel för fem öre att Kalle17 har sex med Lisa14, trots att det är minst lika olagligt som Bertil55 och Sara12. Jag tycker inte det kan finnas en absolut gräns stiftad i lag. Människan är på tok för flexibel för det.

Här i Lysekil var det massa hallaballo om en 27-åring som hade när han var 25, haft sex med en 13-åring. Sjukt kan moralens väktare säkert tycka, men alla glömmer att de två faktiskt var ett par från att hon var 13 och han 25, till hon var 16 och han 28. Ett lyckligt par som gillar att knulla och umgås, precis som de allra flesta par. Jag ser inget som helst fel med det.

HardcoreHunny skrev:
Sen tycker jag att polisen å det svenska rättsystemet absolut ska ha mkt strängare regler å större befogenheter när det gäller våldtäkter, inbrott, skadegörelse, och misshandel som du nämde, men även då det gäller sex med mindreåriga!

Ja, men vem säger att 15 är en bra ålder? I Sveriges hamnstäder var laglig ålder 16 år för flickor ända in på 80-talet, pga kåta sjömän. I Sveriges lag var homosexualitet straffbart och kallat en sexuell perversion och avvikelse in på 70-talet. Lagar och moral i ett land avspeglar väldigt sällan verkligheten.

HardcoreHunny skrev:
Sen får du kalla det vad du vill....pedofili lr hebefili...det e skit samma för det e fortfarande sex med en mindreårig vi talar om!

Nej, det är absolut inte skitsamma. Det är som att säga att misshandel och mord är likställt, enligt vad jag anser.

lundwall
25 november 2006
Bullo skrev:
det jag tror att lundwall försöker säga är att det är inte hans buissness punkt slut. han har aldrig sagt att det skall vara lagligt att knulla minderåriga (eller?). BÅDA parter skall vara med på att ha sex. sen är det upp till svea rikes lag att straffa bertil 55.

PRECIS! TACK! Helt korrekt! Det är väl inte så svårt att förstå, jag har ju sagt precis det flera gånger här smile

Bullo skrev:
en fråga till lundwall: tänk om, sara12, skulle haft sämsta tänkbara uppväxt. hennes föräldrar hade knullat fritt så barn kan höra/se det. hon har blivit då och då slagen osv. på nätet söker hon sig till trygghet och kärlek och träffar bertil 55. han är en mycket trvlig människa, som en far hon aldrig haft. dom stämmer träff på ett hotell och träffas där, sen övertalar han sara12 att ligga med honom och hon tror ju att det är helt normalt (ty ingen har någonsin berättat det motsatta). efteråt mår sara12 skit, helt bedrövligt..
vad tycker du om detta? båda parter går ju med på samlaget.

Specifika fall är alltid svårt i en generell diskussion. Självklart tycker jag inte sånt är okej, människor ska inte behöva må dåligt för att andra människor är idioter och förstör deras liv.

SR20 Spirit
335 Inlägg
25 november 2006
Blir så sjukt j*vla förbannad så jag hade kunnat skjuta dom på fläcken!! :@

2 652 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
Alla får ju givetvis ha olika åsikter .
Men vi kan ju hålla de på en nivå utan bråk så dom inte låser tråden .

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2006
Lundwall:
Det är fler än både du och jag tror som mår dåligt och för tillfället söker en fadersgestalt, just därför tror jag inte riktigt på din teori!
Sen tycker jag personligen att 15 år är en lagom bra ålder!

lundwall
25 november 2006
Mäki skrev:
Lundwall: Det är fler än både du och jag tror som mår dåligt och för tillfället söker en fadersgestalt, just därför tror jag inte riktigt på din teori!

Ja, människor som finns dåligt finns överallt. Se bara på oss 70-talister, denna skilsmässo-BUP-velour-generation. Massa psykiskt relaterade småsaker har jag insett har med min barndom att göra. Skrämmande, jag som ändå faktiskt hade det riktigt bra. Då undrar man ju hur det egentligen står till i huvudet på folk som mår riktigt riktigt dåligt.

Mäki skrev:

Japps, håller med dig helt. Men jag kan bara svara för vad som var en kämplig ålder för mig.. inuti nån annans huvud har jag aldrig varit, om man inte räknar oralsex. Haha.

2 652 Inlägg
25 november 2006
Trådstartare
lundwall skrev:
Mäki skrev:
Lundwall: Det är fler än både du och jag tror som mår dåligt och för tillfället söker en fadersgestalt, just därför tror jag inte riktigt på din teori!

Ja, människor som finns dåligt finns överallt. Se bara på oss 70-talister, denna skilsmässo-BUP-velour-generation. Massa psykiskt relaterade småsaker har jag insett har med min barndom att göra. Skrämmande, jag som ändå faktiskt hade det riktigt bra. Då undrar man ju hur det egentligen står till i huvudet på folk som mår riktigt riktigt dåligt.

Mäki skrev:

Japps, håller med dig helt. Men jag kan bara svara för vad som var en kämplig ålder för mig.. inuti nån annans huvud har jag aldrig varit, om man inte räknar oralsex. Haha.

hehe sista menning var klockren smile

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 november 2006
har läst igenom nattens trådar av mig och lundwall mfl ..
ber om ursäkt för att det spårade ur .. (dock står jag för allting som jag skrev)

men min åsikt är fortfarande ( och kommer alltid att vara ) att sex med minderåriga är inte okej ... och jag tycker det är upp till alla människor att se till att detta inte förekommer.. dock inte som någon sorts låtsas polis som tar lagen i egna händer utan får man veta nånting så gör en anmälan till den riktiga polisen..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

StylingFreak
220 Inlägg
25 november 2006
DET ÄR LAG PÅ ATT MAN INTE FÅR HA SEX MED NÅGON UNDER 15 ÅR SÅ SLÄPP DET! Straffas bör det göras oavsett för en person under 15 år inte dels är kroppsligt mogen att ta det ansvar som sex verkligen står för eller att ens ta ett beslut om att ha sex. sen att dagens samhälle tvingat på en sexualitet i lägre ålder är inget godkännande för det utan bara "vuxnas" desperation till sex för dom inte kan ha det med någon i deras egen ålder! Sen om man ska bli så ordagrana som Lundwall är bara rent jävla onödigt. Att försöka "mästra" andra med att man kollat upp vad ett ord betyder behöver inte betyda att det är rätt för det. Ordets innebörd skrevs förlänge sen och innan ens den sexualdrift som finns idag! Så sluta påstå att en tjej på 12 år ÄR kapabel att ta ett sånt beslut själv. HON är ju bara ett barn och sex med barn är väll olagligt vad jag vet!

styling or tuning?

562 Inlägg
25 november 2006
angåände alla pedofiler å knark osv osv, visar inte det bara på att lilla "oskyldiga" Sverige börjar bli mer å mer likt usa?

å ääärligt talat, tycker jag personligen att man borde kunna få ta tag i lagen själv å bara söka upp några pedofiler å liksom få dom att fatta antingen med våld lr bara med hot?

lr?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

177 Inlägg
25 november 2006
tobi skrev:
angåände alla pedofiler å knark osv osv, visar inte det bara på att lilla "oskyldiga" Sverige börjar bli mer å mer likt usa?

pedofiler och knark finns i alla länder i hela världen inte bara usa och sverige.

562 Inlägg
25 november 2006
vaalle skrev:
tobi skrev:

pedofiler och knark finns i alla länder i hela världen inte bara usa och sverige.

så klart det gör.. men usa e ju allt mer extremt, gängkrig? knark? feta människor? pedofiler? våldtecksmän?

å ja det finns i alla länder men det är ju så enlgit mig sverige är inte sverige längre mer å mer usa likt..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

FreddeK
26 november 2006
tobi skrev:
vaalle skrev:
tobi skrev:

så klart det gör.. men usa e ju allt mer extremt, gängkrig? knark? feta människor? pedofiler? våldtecksmän?

å ja det finns i alla länder men det är ju så enlgit mig sverige är inte sverige längre mer å mer usa likt..

Hur vet du hur sverige var för 20 år sedan? fanns nog lika mycket skit då! det enda som har hänt med detta land är att invandringen har ö´kat markant och därmed brotten! vi har en invandringspolitik som suger! man kan inte ta hit folk från andra länder och släppa dom fria...ta för er...varsågoda! det är sveriges problem!
Senast redigerat av Freddeponken (26 november 2006)

Sök