DilluTioN skrev:
Vad jag ser har du aldrig ägt varken JBL eller Denver.
Det stämmer, men innebär det att jag inte kan ha kunskaper om något som jag inte har ägt? Lite haltande logik från din sida.
DilluTioN skrev:
Att bli kallad fanboy har inget med åldern att göra, utan hur man ser på olika produkter. Att kalla något för skit utan att ha en förklaring är just ett tecken på sådant.
Eftersom att jag varken har ägt JBL-steget eller Denver-steget eller på något annat sätt har en koppling till produkterna så kan vi väl konstatera att så inte är fallet.
Man skulle kunna tro att du är en fanboy av Denver, äger du ett sånt själv?
DilluTioN skrev:
Vad menar du med ren effekt? Finns det smutsig effekt?
Om din kunskapsnivå inte är högre än att du kan svara på ovanstående fråga, ja då vet jag inte varför du ifrågasätter min kunskapsnivå. Hört talas om distorsion och fyrkantsvågor?
DilluTioN skrev:
Finns hittills inga grunder i dina påståenden.
Till skillnad från dina?
DilluTioN skrev:
Sen vet väl dom flesta att JBL klassas som ett "finare" märke. Men det behöver inte betyda att det är värt att byta steget. Riktigt dumt är det när vi inte har någon aning om förutsättningarna, vad det är för bil, högtalare, stereo, isolering osv. Ett Denver-steg kanske är det absolut sista man ska byta i hans situation.
Vi vet ju inte ens vad han använder steget till. Radio? Musik? Ljudböcker? Analog eller digital ingång? Finns hur mycket som helst som oftast kan förbättras utan att behöva köpa nytt steg. Dom viktigaste komponenterna sitter ju före steget, den förstärker bara signalerna. Har du då dålig signal så får du dåligt ljud.
Hittar inte ens information om vad stegen är det för klass? A, AB, D?
Om båda är D så innebär ju det mest effekt för pengarna men sämre ljudkvalité.
Tråden handlar om vilket steg som är bäst av två, svaret är tveklöst JBL-steget i detta fallet. Allt annat är ovidkommande om vi utgår från TS utgångsfråga.
"Analog eller digital ingång?" Men sluta svamla! Inget av stegen i tråden har digital ingång och det borde man ha koll på om man ger sig in i en sån här tråd.
Stegen är klass A-B och har man lite erfarenhet så vet man det utan att ens behöva söka efter svaret, det är självklart.
Jag började bygga högtalare på 90-talet och tävlade i billjud första gången 2001, så jag vågar påstå att jag har ganska mycket erfarenhet av bilstereo.