Fick svarva en ring som passade mot kanten på lagret så jag skulle kunna trycka dit det utan att lägga belastning på kulorna
Gamla pressen igång igen
Ringen på plats
Här ligger lagret mot ringen med sin innerring
Gick på utan större problem
Dock har min passning varit lite väl stor här så lagret går lite tungt
Sen skulle då lilla hylsan pressas i stora hylsan
Så jag fick modifiera ringen till att träffa ytterringen på det stora lagret istället Sådär nånting
Och upp i pressen
Gick helt ok att pressa i, men när jag hade kommit en bit märkte jag att lagret inte gick att snurra längre, så jag vände på skiten och tryckte ur det igen
Och väl ute gick det fortfarande inte att vrida runt, så det är helt havererat
Blev ingen bild med hylsan ute, var väl för förbannad för o tänka på sånt
Min passning i stora hylsan har varit alldeles för liten, men det är svårt att märka när pressen fixar 200 ton
Så nästa gång ska jag få av lagret från lilla hylsan och använda det som mall och slipa upp passningen tills jag kan knacka i det.
Sen får det bli ett nytt lager, var väl en 3k i sjön
Aj fan..men det kan ju inte gå så smort varenda gång..inte för att det är så mycket till tröst dock.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hände det när inre klumpen skulle genom nedre lagret eller? Iaf, tråkigt med motgångar, men med tanke på arbetet man sett dig göra hittils så löser du det nog lätt (även om det nu kostar extra)! Keep up the good work!