Då har man kommit ytterligare lite närmre att lägga i motorn
Svängde förbi och punktade den sista platån
Och provade att de passade, vilket de gjorde efter lite våld mot några loppor som hade satt sig dåligt
Sen fick jag sticka till Lund igen och uträtta lite arbete
Men sen blev det ju långhelg
Så jag släpade ut ekipaget i solen
Sen in i verkstan och lyfte karossen
Fimpade balkarna (sparade bussningen till pedalerna, man vet aldrig
)
Och slängde på den igen, bulthålen matchade nästan helt av sig själva, ganska magiskt
Sen bultade jag på kuddarna i mitten på plattorna (hålen ger viss inställningsmöjlighet)
Sen behövde jag fyra M20-bultar, vi råkar ha M20 gängstång så jag körde på det istället. Mycket lägre hållfasthet på gängstång än bult, men när vi snackar M20 kan man nog vara rätt lugn
Sen var det bara att slänga på ramen
Och, efter mycket mätande och frustration, punkta dit alltihop
Så nu är den redo för helsvets, sen behöver jag trimma ner lite hörn för att bland annat gå fri för vattenpumpen, sen kan jag montera motorn
Hann dock inte göra det denna helgen, så jag fick hänga dit den igen
Ställningen fick också följa med, den kanske inte kommer användas så mycket mer nu
Märk väl hur snyggt den passar mellan fästena, självklart fullständigt planerat
Jag är i sluttampen på examensarbetet så nu kommer det stå still tills det är färdigt, men när jag börjar jobba kommer det igång igen