Ensam hemma i helgen så nu kan man meka bäst man vill
Släpade in det hela efter jobbet, bökigt just nu då vi bygger till men det gick
Slängde av motorramen och kuddarna och började svetsa fästena
Sen blev jag hungrig
Sen svetsade jag färdigt
Drog bara dit triangeln nu, och bara utvändigt. Blir invändigt när ramen är frilagd nästa gång så jag kan vända på den, eventuellt får det räcka så jag slipper svetsa i "flänsen" på röret för mycket.
Plockade den misslyckade och läckande returen samt pluggade medan jag fortfarande hade motorn på ställningen
Och hängde dit motorramen efter lite smärre modifikationer med vinkelslipen
Fick sällskap och mekhjälp också, alltid bra
Och plötsligt var den på plats
Här hänger den huvudsakligen i traversen
Och här ligger hela vikten på bilen, och ramen gick inte av!
Strax under 20 cm markfrigång vid motorn ligger den på nu, så 15 cm som jag tänkte är nog lågt räknat även om det tillkommer en del vikt
UTRÄKNAT
Behöver fimpa lite mer här inne samt runt adapterplattan, men inte fy skam som första test
Imorron ska jag väga framaxeln och se vad det slutade på samt kapa i karossen.
När det är klart är det dags att titta på styrning