Då har vi härjat lite i verkstan igen
Var och skulle få slangar pressade till servona och det visade sig att den sletna styrväxeln hade en gänga som troligtvis inte har använts sen 70-talet
Så jag fick beställa en adapter på nätet först, men den kom förvånansvärt snabbt så det var gutt
Sen blev det lite kopplingar
Och slang
Sen var det bara att hänga på allt igen
Den långa slangen blev lite lång för det hade varit så trist om den blev för kort
Så den får ligga såhär tills vidare, en kompis tipsade om o lägga den ett varv inuti kupén, det kan nog funka som lite snyggare lösning.
Fick inte servopumpen att gå, den bara pep och blev varm, visade sig vara väldigt rostig under ljuddämpningen och bottendelen satt inte fast ordentligt. Detta gjorde att rotorn inte hade nån styrning så den tog i väggen
Men jag putsade till den lite och tryckte dit den, så nu sitter botten bara kvar för att den står på den. Men den funkar!
https://www.garaget.org/video/153596Har slarvat bort muttrarna till dörrstopparna, så fick göra ett par
Eftersom Bilsport ville komma och fota och ha sig tänkte jag att den behövde bli startklar, så det blev skygglappar på grenrören så det inte skulle stänka rakt in i kupén.
Och så blev det en provbogsering för att fira att jag har bromsar och styrning
Om någon prenumererar på Bilsport så har ni kanske sett att där var ett uppslag om mässan där PV:n finns på bild
I helgen ska vi provlasta så vi har koll på att vi kan ta oss dit
Hade besök av Bilsport idag som tog bilder, video och intervjuade för ett kommande nummer, så det var kul! Gjorde en första start med motorn i ramen för ett par dagar sen så den skulle vara redo för idag:
https://www.garaget.org/video/153597Ses på mässan!