Var ett tag sen man uppdaterade, har inte haft nån bra datorplats pga flytt och sånt, men nu e jag up and running igen!
Var på returbilen och plockade en kopplingsslang från en BMW e46
Fick slänga av fronten igen för att kunna lyfta med trucken
Hade försökt slänga i lådan där den stod tidigare men fixade det inte själv
Stödet till kopplingsarmen saknades så jag satte en skruv
Slipade ner ett gäng bultar till svänghjulet, har bara 10 mm gänga så vill utnyttja allt och då hamnar det mellan två bultlängder
Har en uppsättning 12.9:or som ska sitta sen men innan dess ska jag svarva om utgående axel och fixa till lite.
Fick ta upp lite i pedalstället till slangen, passade rätt bra i längd om man inte använde rörbiten som sitter inuti bilen i BMW:n
Sen fick jag kapa lite mer i tunneln för att ge plats till kardanen, även handbromsen fick flytta på sig
Gängorna till överfallen på yoken var kassa (och tum) så jag borrade upp och satte genomgående med mutter. Överfallen är olika stora, vilket jag inte tror de ska vara, så jag kanske får köpa/göra nya.
Och i med lådan igen
Hade två polare i verkstan som tyckte jag kunde använda orginaltanken, så jag gav det ett försök
Samtidigt som de byggde gaspedal
Satte den något högre än orginal, men det ska gå bra att använda påfyllningsröret ändå
Än så länge ligger ramen bara på plats, ville inte åverka något om jag inte ska använda den sen
Och så blev gaspedalen
Orginal pedal med orginal upphängning, mer eller mindre
Sen började jag laborera lite med vajer
Får fästa den på nåt slitsigt sätt sen
Tanken är att detta fästet ska gå att flytta mellan två lägen, ett där vajern är något uppspänd så att motorn inte stannar och ett där den är helt släppt för att stänga motorn.
Nu börjar även varmgaraget ta form, så snart kan man mecka utan att behöva flytta runt på saker
Kardan och kopplingsbehållare är beställt och ska komma när som helst. Sen ska jag svarva en adapter mellan lådan och kardanen och få kardanen förlängd. Sen blir det ut och börna