Sakta men säkert...
Hade ju lite fel med vinklarna så det blev en ny plåtbit
Fick en liten knäck också, så nu går allt fritt hela spannet
Sen hade vi problemet med hålen som inte matchar längre
(Slog sig när jag svetsade motorramsfästena)
Provade rikta med gasverket
Men jag saknar nog tillräcklig kompetens för detta då jag inte fick det att röra sig en millimeter
Så jag tog ett tips från fassan istället och lade motsvarande svetsar på ovansidan
Och vips, bara att slänga i bultarna
Sen svetsade jag på två brickor på gasreglaget för att hindra det från att glida i sidled (glider det ut på den bockade delen tjärvar det, kan vara trist med gashäng på 2000 Nm
)
Sen var det tanken...
Gjorde en nippel i samma storlek som ingående på dieselpumpen
Och skulle svetsa dit den
Men det ville bara smälta bort och jävlas
(precisionssvets i tunnt material är inte för mig) så det slutade med att jag fick kapa bort allt och svarva ner röret igen
Och i med en något tjockare plåt
Körde över med TIG:en för att försöka täta
I med rör
Och mer TIG
Meen det läckte som ett såll ändå
(TIG:en hatar mig nästan lika mycket som jag hatar den
)
Lade det på is och letade upp nivågivaren istället, den var väldigt ihoprostad sen tidigare, men det gick faktiskt att få loss den
Kanske kan användas ihop med orginal instrument
Lite lös i nån nit som får åtgärdas i så fall bara
Tror det får bli en sån där behandling av insidan av tanken sen, och då blir den tät också. Tills vidare får jag nog fula ihop nåt annat än dunken, anslutningen sitter inte bra och den kräver nästan att man vaktar den.
Imorron tänker jag mig fixa ett stopp till gaspedalen så motorn inte stannar när man släpper den (stoppet ska gå att fälla undan = "tändningslås"
)