Gjorde ett antal försök att laga tanken, men det visade sig att TIG-svetsen inte fungerar som den ska, så det var inte bara jag som var dålig
Tröttnade på den så gick vidare till annat.
Fick ett par flänsar stansade
Tog två extra till senare.
Sen svetsade jag ett par utomordentliga "stacks"
Så nu kanske jag slipper bli blind och dö av dieselröken
Sen var jag och hämtade fronten och hängde på, fick bli svetsade fästen bak istället för klotsarna jag hade innan
Så nu ser den lite hel ut igen! Huven behöver fortfarande fästas, vill nog ha så den öppnas som orginal sen men än så länge kan det duga att den bara sitter fast. Orginalgångjärnen tog i ramen så det får göras ett par nya.
Hämtade pumpen från reservmotorn för att titta lite på regulatorn
Tror det ska gå att sätta ett rör runt den vänstra fjädern och spänna upp den så motorn inte kan gasa mer än pedalen tillåter, dvs den kan inte öka gaspådraget när varvtalet sjunker. Längden på röret kan bli lite klurig att bestämma men det får väl bli några iterationer
Ett för kort rör kommer göra att den börjar gå som en traktor (som den gör hela tiden nu) vid högre varvtal medan ett för långt kommer göra att man aldrig kan ge fullgas, så det är inga stora konsekvenser.
Hade varit gött att få den löst så den blir lite vettigare att köra.
Andra saker som hade varit gött att lösa innan Elmia är:
1. Dieseltank och slang
2. Kolsyretub att starta med
3. Plocka ner drivlinan och inspektera så inget för börjat gå åt helvete samt byta till bättre bultar
Men vi får se, är mindre än två veckor kvar och jag börjar en ny kurs imorgon