2738
Sök

Ford sierra- 90 bromsproblem

42 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Hej!  Jag har ett litet problem med min gamle ford. Det är så att den inte bromsar överhuvudtaget vänster fram, har precis skruvat loss oket och trycker som en galning på bromspedalen men det händer inget. Kolven rör sig inget men har heller inte kärvat, då jag tryckte in den till max utan större problem!!
Så vad kan felet vara tror ni?

2 845 Inlägg
27 april 2014
jeppe12 skrev:
Hej!  Jag har ett litet problem med min gamle ford. Det är så att den inte bromsar överhuvudtaget vänster fram, har precis skruvat loss oket och trycker som en galning på bromspedalen men det händer inget. Kolven rör sig inget men har heller inte kärvat, då jag tryckte in den till max utan större problem!!

Vad skrev du där? kolven rör sig inte men du tryckte ut dem till max utan problem.

2 845 Inlägg
27 april 2014
uhlin skrev:
jeppe12 skrev:

Vad skrev du där? kolven rör sig inte men du tryckte ut dem till max utan problem.

Såg nu att du tryckt IN den, jag som inte kan läsa hahaha.

Nåja, då skulle jag tippa på luft. Känns pedalen mjuk? Prova att börja lufta
Senast redigerat av uhlin (27 april 2014)

42 Inlägg
28 april 2014
Trådstartare
Hehe okej!  Bromsarna är ny luftade. Pedalen är stenhård!

91 Inlägg
28 april 2014
skruva loss slangen och se om du kan pressa ut lite bromsvätska?
låter nästan som skit i slangen som täpper till..

42 Inlägg
28 april 2014
Trådstartare
Har varit nere och kollat lite snabbt på bromsarna. Verkar som de endast bromsar på en krets, provade att lufta vänster fram, det droppade lite olja i början men slutade sedan att komma någon olja alls!  Inga tecken på någon luft heller!

42 Inlägg
29 april 2014
Trådstartare
Ny uppdatering har varit nere i garaget och kollat alla bromsar nu! 
Alla förutom vänster fram sprutar olja som dom ska. 
Vänster fram droppar det endast lite i bland. .precis som det vore täppt i slangen? ? Eller vad tror ni?

2 845 Inlägg
29 april 2014
jeppe12 skrev:
Ny uppdatering har varit nere i garaget och kollat alla bromsar nu! 
Alla förutom vänster fram sprutar olja som dom ska. 
Vänster fram droppar det endast lite i bland. .precis som det vore täppt i slangen? ? Eller vad tror ni?

Ja, tät slang eller hoptryckt bromsrör! Har du lossat på röret uppe vid huvudcylindern och kollat så det finns tryck där då du bromsar. Alltså det röret som går till vänster fram.

42 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
Återigen varit nere och kollat på eländet nu.
Skurvade av ok, slangar, nipplar,bromsrör allt som har med vänster oket att göra.  Det verkar inte vara något smuts alls.
När man trycker ner bromsen så mest droppar det lite ur huvudbromscylindern till vänster fram. Trots detta så är Pedalen hård och funkar redigt på övriga tre oken.
Är det bara byta hela huvudcyindern? Eller vad skulle annars kunna vara fel.......

2 845 Inlägg
30 april 2014
Ja detta låter som det skulle kunna va huvudcylindern, har nån haft isär den och satt ihop fel kanske?

Jag skulle pröva en annan huvudcylinder iallafall. Måste ju va den om allt annat är okej som du skriver.

4 468 Inlägg
30 april 2014
har du ABS?

42 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
Ja det sitter abs

42 Inlägg
30 april 2014
Trådstartare
Ligger en bild på min sida på huvudbromscylindern!  Jag hittar ingen lika Dan på buldelsbasen. ... märkligt

Sök