kapzl skrev:
Har nog tänkt mig en bensinare quattro. Har hört mycket om kamremen, dyr att byta osv. Hur märker jag om den är dålig?
Kamrem byts vid 18.000 mil eller efter 5-6 år, remmar är färskvara

Är man lite händig kan man byta den själv, finns lite annat att tänka på om du väljer 2.0TFSI, en del har jag tagit upp i min projektråd.
Byte av dumpventil (om det inte redan är gjort) då de ofta ger upp, 500kr eBay, 1timme på lyft
Byte av vevhusventilation (går ett membran sönder så smiter laddtrycket ut fel), 350kr eBay, 15min
Byte av motorolja var 1500 mil, 30 min på lyft.
men riktigt roliga att köra

sitter även en kamkedja som normalt inte behöver bytas, slammrar det om den så är det dock dags, men första 30.000 milen ska inte vara några problem.
Vet att det tidigare diskuterats pris gällande kamremsbyte, tror att mekonomen var billigast inkluderat material och jobb. De skulle ha typ 6000-7000kr för det har jag för mig
