Annars har det varit rätt dött här över vintern. Jag har en del planer för bilen, en del är rätt så stora, men eftersom mitt garage inte har mycket plats för mek och dessutom är svinkallt får det vänta tills våren börjar närma sig.
En sak jag har gjort är att byta alla smålampor bakom knapparna i listerna till dioder. Normalt sett sitter det en speciell typ av lampor där som är fastlödda i hållaren. Dessa lampor har oftast brunnit ut för länge sedan i alla 940s, och en enda lampa med sockel kostar typ 68 kr på Volvo.
Men jag tog reda på att 740 hade hållare med lös lampa (T5-sockel). Så jag tog en lite annorlunda approach, jag började med att gå till skroten och skära loss en massa hållare från 740. De man ska ha ser ut så här:
Sedan köpte jag
små kabelskor, och klippte av de gamla hållarna i 940:in. Jag valde att vika upp flärparna på sidan, så att jag behöll så mycket kabel som möjligt.
Sedan skalade jag av toppen av kablarna och tryckte fast de nya kabelskorna på dem.
Till sist var det bara att trä på kabelskorna på 740:ins socklar. De var inte helt rätt storlek för att fastna i den första plasthållaren, men den agerar ändå skydd och håller kabelskorna på plats. Sedan är det bara att ersätta T5-lampan med valfri diod.