2913
Sök

A-traktor dörrar

3 Inlägg
Igår 10:53
Trådstartare
Har nyss skaffat lite fetare ljud i min a-traktor som blockerar bakluckan där man förut kunde hoppat in för att fixa saker men nu när det inte går tänkte jag fixa så man kunde öppna en av bakdörrarna men där inne sitter det en liten gul kloss som är helt omöjlig att få ut. Någon som vet vad det är och hur man tar bort?

3 194 Inlägg
för 23 timmar sedan
Saabkarlen skrev:
Har nyss skaffat lite fetare ljud i min a-traktor som blockerar bakluckan där man förut kunde hoppat in för att fixa saker men nu när det inte går tänkte jag fixa så man kunde öppna en av bakdörrarna men där inne sitter det en liten gul kloss som är helt omöjlig att få ut. Någon som vet vad det är och hur man tar bort?

"En gul kloss"
Vad är det för material?
Del av dörren/krockbalk, eller en styrenhet?

Men viktigast:
Vad är det för bilmärke och årsmodell på Atraktorn?

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
för 15 timmar sedan
du är medveten om att du ber om tips att göra din a-traktor olaglig..  man får inte kunna öppna bakdörrar eller baklucka och på sätt komma åt tomrummet innanför..  man får ha öppningsbar baklucka om den blockeras helt men nödvändigt för att komma åt bakljus för att byta lampor.. samma med bakdörrar man får ha öppningsbart men måste sitta antingen galler på insidan så man inte kommer in i tomrummet.. 

tar polisen dig med möjlighet att komma in där är det samma sak som att du kör en personbil och det blir reggbes och anmälan om olovlig körning.. gör du det 2gånger är det grov olovlig körning

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Saabkarlen skrev:

"En gul kloss"
Vad är det för material?
Del av dörren/krockbalk, eller en styrenhet?

Men viktigast:
Vad är det för bilmärke och årsmodell på Atraktorn?

Det är en saab 9-5 2006. Tar man bort själva handtaget är det en ganska lång gul plastbit utanför handtaget in mot dörrsidan som verkligen inte vill gå bort

3 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
du är medveten om att du ber om tips att göra din a-traktor olaglig..  man får inte kunna öppna bakdörrar eller baklucka och på sätt komma åt tomrummet innanför..  man får ha öppningsbar baklucka om den blockeras helt men nödvändigt för att komma åt bakljus för att byta lampor.. samma med bakdörrar man får ha öppningsbart men måste sitta antingen galler på insidan så man inte kommer in i tomrummet.. 

tar polisen dig med möjlighet att komma in där är det samma sak som att du kör en personbil och det blir reggbes och anmälan om olovlig körning.. gör du det 2gånger är det grov olovlig körning

Men jag måste ju kunna ställa om mina steg?

2 Inlägg
för 3 timmar sedan
Saabkarlen skrev:
Growe skrev:

Ring till Transportstyrelsen isf ifall du är osäker.

* Voff voff *
10 582 Inlägg
för 2 timmar sedan
Saabkarlen skrev:

Det enkla svaret är nej, eftersom det inte tillhör bilen från början som tex bakljus eller liknande så får du inte bygga om bilen så att den inte uppfyller de krav den är reggad med som a-traktor.
Senast redigerat av Brådhis (för 2 timmar sedan)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

2 Inlägg
för 1 timme sedan
Brådhis skrev:
Saabkarlen skrev:

Det enkla svaret är nej, eftersom det inte tillhör bilen från början som tex bakljus eller liknande så får du inte bygga om bilen så att den inte uppfyller de krav den är reggad med som a-traktor.

Just de, ifall den är reggad utan ljudsystem osv, (även fälgstorlek) så är det inte tillåtet att lägga på det efteråt, isf får man gå på regbess igen.

Sök