Okej, nästan ett år senare är det nu dags att ta tag i tråden igen!
Det har varit dött här, men inte vid bilen! Däremot är det inte mycket som gått som planerat...
Så, jag får väl summera det hela! Dessa bilder är alltså från våren/sommaren 2017!
Hittade först och främst dessa - helt fria från veck och allt! Ska ha tag på elhissar från en Classic (pga auto-down på förarsidan) bara så ska de monteras. Får se om kablaget passar 960ins panel också. Någon som vet om fästena till dörrsidorna skiljer nämnvärt? Plockade innerhandtagen med stag och allt.
Försökte även forma mätarhållaren. Himla aber... Oavsett vad jag fäster den med vill den släppa när det blir varmt i rutan. Vill inte skruva, utan vill att det ska se så original ut som möjligt. Det som funkat bäst är butyltejp/klet, men även det släpper efter ett tag. Några tips?
Vi byggde ett hårdare motorfäste till turbosidan, för att motverka att motorn kränger så mycket. Det blir inte mycket plats mellan kaross och grenrör.
På plats!
Byggde 3" LMM...
Och lite improviserat panikmeck. Funkade någorlunda tills vidare.
Tryckte dit ICn (precis att det fick plats!)...
Och oljekylare måste vi ju ha!
Modifierade några original kylarfästen och bultade fast den undertill på ICn, som redan var gängad. Smidigt! (Dessa tvättades rent sedan)
Monterade även en termostat som öppnar när oljan blir tillräckligt varm, så oljan kommer upp i temp fortare. Var lite orolig att det skulle fungera som en flaskhals för oljetrycket, men det visade sig inte vara några problem. Här är den temporärt monterad för att testas.
Provmonterade även turbo och grenrör. Fick bli en specialtillverkad stålomspunnen slang för turbons oljetillförsel.
Mysigt!
Downpipebygge...
Tryckte dit en farthållare också, när jag ändå höll på. På -96or och framåt är allting fördraget, så det gick väldans smidigt.
Här är den nya gasrullen.
Med dessa slangklämmor är bilen nu officiellt till 0.0001% BMW.
Får kanske fundera på att sluta använda blinkers nu...