Gick på bakdörrarna! Började egentligen igår, men det mesta krånglade, så det tog sin lilla tid. Kan ta det i ordning iallafall!
Jag började med högtalarna. Det var ont om plats på djupet, så jag kapade ur mittendelen med diskanten ur 960-ramarna och skruvade fast en högtalarram i den istället. Sedan skruvade jag bara i högtalaren i ramen. Blev rätt så bra.
Vad som var mindre bra var att låskistan jag hade till höger bakdörr var skadad. Det ena fästet var helt snett, som ni ser på bilden. 940is gamla överst, 960 underst.
Tog in den i verkstaden för att rätta till den, men det resulterade bara i att hela den gängade biten, som är punktad på plats, lossnade. Även den andra visade sig vara lite lös. Jag kan tyvärr inte svetsa. Alls. Har dock råkat snubbla över en gammal elsvets. Så det var bara att sätta igång... slipade rent bäst det gick och lade en klump eller två på båda gängade delar. Skratta inte, alla börjar vi någonstans.
Det var mycket strul med den låskistan, det var mer än bara fästet som var snett och jag fick böja tillbaks diverse stag, men till slut satt allt på plats. Beslutade mig för att montera den så länge, så kommer jag byta ut den så fort jag hittar en finare.
Och så blev höger bakdörr.. ja, inte klar, men med rätt dörrsida på iallafall!
Så tyckte den ena katten att det var roligt att vara med och titta på. Sällskap är alltid trevligt.
Sedan gick jag på vänster bakdörr, här gick det betydligt smidigare. Denna låskistan var finare. Hade en del smärre missöden, råkade stänga dörren i låst läge en gång med handtagsvajern felmonterad vilket resulterade i att dörren gick i baklås, men det var som tur var bara att krypa in från andra sidan och dra i vajerns innersta ände. Annars gick det överlag bra. Här är alla fästen monterade och dörren redo för sin fuktspärr...
Fuktspärren på...
Och så har alla fyra dörrar 960 dörrsidor! Har sett fram emot detta sjukt länge, är såå nöjd!
Har täckbrickor till fästhålen i dörrsidorna också... Någonstans.
Måste bara hitta dem.
Det är ju inte färdigt, såklart. Bakdörrarna har krånglat från början till slut som sagt, jag behöver definitivt en ny låskista till höger bakdörr, och jag skulle egentligen haft en ny vajer till vänster bakdörr då den jag har är knäckt i fästet längst bak. Sedan behöver jag ju stag till båda framdörrarnas låscylindrar, men allt sånt får vänta tills någon skrot i närheten får in en 960, det är lite dåligt med det just nu tyvärr.
Har även gjort ett elektrolysbad, där jag avrostar lite delar som inom en snar framtid ska göras i ordning till bilen...
Fortsättning följer!