3402
Sök

Bromskit till audi s2?

48 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Hej! På jakt efter komplett bromskit till min audi s2. Vilka rekommenderas? Har kollat på k-sport, d2, peak, brembo.
Ska inte köra bana utan bara använda bilen på gatan. Ska passa på 17 tum och helst vara 330mm. Tips?

670 Inlägg
7 maj 2014
Känns som det är dött lopp om man kikar på K-Sport, D2, XYZ iaf. Är väl i princip likadana prylar?

Mvh Daaanyy

48 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
Ja det verkar ju så. Men vill veta om det håller. Vissa kallar det skrot. Vet inte vad man ska tro...
Senast redigerat av ma4num (7 maj 2014)

670 Inlägg
7 maj 2014
Skrot tror jag inte det är. Men skulle nog inte montera det på en bruksbil. Vet inte hur dem tåler t.ex våra vinterväglag med salt osv. Men på en ren hobbybil funkar de nog kanon. Alternativet för dig är ju att kika på vad som sitter på RS2. Är väl porschebromsar. Kanske går att hitta begagnade ok osv?

Mvh Daaanyy

48 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
Har kikat på Porsche är väl bästa alternativet egentligen. Finns ju och ta hem från Ebay. Men litar inte riktigt på garantin där. Föredrar en svensk återförsäljare om man hittar. Begagnat är nog svårt och hitta...

670 Inlägg
8 maj 2014
Tog mig friheten att titta lite mer och en bromstillverkare jag inte skulle vara rädd för att köpa av är AP-Racing.
AP-Racing har bromssatser som är lämpade för "gatbilar",
Till just Audi S2 har dem ett kit med 330x28mm skivor och fyrkolvsok. Priset på satsen ligger på 24000:-

Där får man ett hum om prisskillnad. AP är som jag ser det kvalitet rakt igenom. Men så kostar ett kit också betydligt mer. Nu ska du inte lyssna på mig för mycket. Jag har aldrigt åkt med bigbrake-kit själv men tycker det är intressant med dessa prisskillnader.

Mvh

Mvh Daaanyy

Olika
907 Inlägg
8 maj 2014
Ett "HP2-kitt" annars från CAC?
http://homepage.internet.lu/customautoc … htm#BRAKES

Paul plockade ihop ett kitt till min uris, det passar även S2 eftersom de har samma bromsok, dock är skivorna från S4 BiT istället för C4 för att stämma med offset, de är ju dock bara 314 mm om du inte bums måste ha 330 mm...

Du kan ju även uppgradera bakbromsarna med skivor och ok från tex V8, S4/S6-C4 för att få ventilerade skivor.

Mvh
Fredrik

48 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Helst vill jag ha Brembo/Porsche, ingen som vet någon svensk återförsäljare som har?  Ap racing är säkert bra men dyra bara..

394 Inlägg
9 maj 2014
Hej.

Ta en titt på Audis egna bromsar till A4 ts B7 eller S4 B7, De har iaf 320mm skivor och rejält stora ok.
Kräver 17tums fälgar och finns säkerligen att köpa till vettiga pengar ute på skrotarna.
Det lär ju behövas adaptrar till oken, men kanske värt att kolla upp:)

Bromsarna på min B6 är "bara" 312mm men har ett sjukt bett och räcker gott, men de ser ju inte riktigt lika stora ut och kräver bara 16tumshjul;)
Senast redigerat av Stefan7neson (9 maj 2014)

49 Inlägg
9 maj 2014
Har du en S2a så bör du registrera dig på S2forum.com.
finns drösvis med trådar där folk uppgraderat sina bromsar till större doningar. Audi A8 skivor och porsche ok brukar vara en vanlig kombination som verkar funka smile

Sök