2757
Sök

Åkte fast for fortkörning i Norge!?!

538 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
Undrar vad som gäller? Körde 90 km/h på 70 väg när kameran tog mig!Nån som vet hur mkt det kommer att kosta eller kommer man bara o få en "prick" typ. Hörde att man först får man nån varning/prick o sedan böter! nån som vet mera om detta?
Tacksam för svar!
Senast redigerat av Albertoo (26 november 2006)

1 268 Inlägg
26 november 2006
http://www.ltz.se/artikel_standard.php? … ning_2=142

där skall det stå på ett ungefär vet inte om dom ändrat men det va va det kostade när artikeln skrevs....

538 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
LazerHawke skrev:
http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=294399&avdelning_1=101&avdelning_2=142

där skall det stå på ett ungefär vet inte om dom ändrat men det va va det kostade när artikeln skrevs....

verkar bli en dyr resa! sad men få rman först prickar/varning o sen böter eller hur är de?

lundwall
26 november 2006
Albertoo skrev:
Undrar vad som gäller? Körde 90 km/h på 70 väg när kameran tog mig!Nån som vet hur mkt det kommer att kosta eller kommer man bara o få en "prick" typ. Hörde att man först får man nån varning/prick o sedan böter! nån som vet mera om detta?
Tacksam för svar!

Du kommer bli kontaktad av din lokala polis hemma i Sverige, om bilden blev såpass bra att du går att känna igen. De har en utskrift som de jämför med ditt passfoto, förutsatt att bilen står på dig eller nån familjemedlem. För 90 på 70-väg blir det nånstans mellan 4000 och 7000 norska kronor. Den räkningen får du nånstans mellan 2 veckor och 6 månader efter att du har erkänt hos den svenska polisen. Erkänner du inte så kan svenska polisen ta tag i fallet.

Det händer inget med ditt körkort, hade du haft norskt körkort hade du fått böter och en prick (har för mig dom har tre prickar, och en såpass "snäll" fortkörning dras en av tre för).

538 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
lundwall skrev:
Albertoo skrev:
Tacksam för svar!

Du kommer bli kontaktad av din lokala polis hemma i Sverige, om bilden blev såpass bra att du går att känna igen. De har en utskrift som de jämför med ditt passfoto, förutsatt att bilen står på dig eller nån familjemedlem. För 90 på 70-väg blir det nånstans mellan 4000 och 7000 norska kronor. Den räkningen får du nånstans mellan 2 veckor och 6 månader efter att du har erkänt hos den svenska polisen. Erkänner du inte så kan svenska polisen ta tag i fallet.

Det händer inget med ditt körkort, hade du haft norskt körkort hade du fått böter och en prick (har för mig dom har tre prickar, och en såpass "snäll" fortkörning dras en av tre för).

ojojoj...verkar bli en dyr resa till Norge!jävla fart kameror,borde stannat och tagit sönder den! :d

Meister
6 763 Inlägg
26 november 2006
men norrmän som åker för fort i sverige behöver ju itne betala för dom har ingen betalningsskyldighet till sverige eller hur man ska säga.. borde de inte vara likadant fast åt andra håller åxo?

538 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
camaro67 skrev:
men norrmän som åker för fort i sverige behöver ju itne betala för dom har ingen betalningsskyldighet till sverige eller hur man ska säga.. borde de inte vara likadant fast åt andra håller åxo?

dagens bästa inlägg! big_smile jag hoppas det stämmer! för 4000-7000 kr kan jag göra annat kul för!

538 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
nån mer som vet mera om detta?

538 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
ingen som åkt ditt för fortkörning i norge?

Rallyförare
1 075 Inlägg
26 november 2006
Haha! big_smile Lite surt du... Varför körde du inte med nerfällt solskydd?
70, 90 väg? Säker på att du va i Norge? Om inte ja minns fel så kör dom med 80&100 som hastighetsgräns...

Kan bara bekräfta det som sades om att den norska polisen kommer anlita den svenska polisen och kalla bilens ägare på förhör. Bilderna är i regel mycket skarpa, körde du på natten så fick du nog en hyffsad bländning, du undrade säkert vad det var för rött lyse som bara blev starkare & starkare och förstod sedan när det röda ljuset exploderade...

Neka till allt, svenska polisen gör inga större ansträngningar för att få dig att betala till Norska polisen.
Även fast det är en kanonbild så neka.
Neka neka neka... Det blir knappast värre.
Senast redigerat av carnageman (26 november 2006)

21 Inlägg
26 november 2006
Albertoo skrev:
ingen som åkt ditt för fortkörning i norge?

JAg gjorde det 1999...118 på 90. 2700 eller 5 dar i fängelse men då hade jag så pass bra jobb att jag hade förlorat på o sitta i fängelse. Men gratis mat o boende när man var 18 lät ju inte helt fel på den tiden...

Det e ditt eget val om du vill vara en del av lösningen eller en del av problemet!!!!

538 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
carnageman skrev:
Haha! big_smile Lite surt du... Varför körde du inte med nerfällt solskydd?
70, 90 väg? Säker på att du va i Norge? Om inte ja minns fel så kör dom med 80&100 som hastighetsgräns...

Kan bara bekräfta det som sades om att den norska polisen kommer anlita den svenska polisen och kalla bilens ägare på förhör. Bilderna är i regel mycket skarpa, körde du på natten så fick du nog en hyffsad bländning, du undrade säkert vad det var för rött lyse som bara blev starkare & starkare och förstod sedan när det röda ljuset exploderade...

Neka till allt, svenska polisen gör inga större ansträngningar för att få dig att betala till Norska polisen.
Även fast det är en kanonbild så neka.
Neka neka neka... Det blir knappast värre.

jag är rätt säker att det var 70, kankse därför som jag åkte ditt för fort körning, ingen koll på hastighetsbegränsningen! tongue

tror ni det kan funka om man nekar till allt lr.? jag körde på natten så de var rätt mörkt. men det blir ju säkert en fin bild på mig iaf! big_smile

hur funkar de där kamrernona? jag körde rätt snabb, men när jag såg den så bromsa jag o jag hann bromsa INNAN den tog kort!

Sök