3320
Sök

Hur är livet som lastbilschaufför?

9 maj 2014
Trådstartare
Tjena!

Tänkte höra om nån här på forumet som har erfarenhet av lastbilsnörning. Jag är 13 år och drömmer själv om att bli lastbils
Chaffis. Funderar på att själv köra timmer, som även min farfar och pappa gör/gjort.. Så det jag undrar är om hur det faktiskt är i yrket osv .lol

Kevin

Fixare
321 Inlägg
9 maj 2014
ScaniaKingOfTheRoad skrev:
Tjena!

Tänkte höra om nån här på forumet som har erfarenhet av lastbilsnörning. Jag är 13 år och drömmer själv om att bli lastbils
Chaffis. Funderar på att själv köra timmer, som även min farfar och pappa gör/gjort.. Så det jag undrar är om hur det faktiskt är i yrket osv .lol

Kevin

Dåligt betalt, långa dagar och innan du får körkort kommer det inte finnas någon åkerinäring i sverige. Så ställ du in siktet på nått annat.

Lone Star Garage

430 Inlägg
10 maj 2014
nja väl negativt va? har kört lastbil rätt många år nu, och vill väl säga att saker är på väg att vända för oss, fler å fler företag kräver svenska chaffisar, poliserna har bättre förståelse för våran situation.

jobbar själv ganska lagom mycket, ledig på helger oftast, tjänar helt ok, samt har mycket frihet under ansvar.

Tror du väljer ett bra yrke när det blir dags, speciellt om du har släktingar som du kan börja köra hos...lycka till! wink

Mopar or no car!

Sök