Länge sen det skrevs här men har jobbat lite med bilen..
tyvärr ej så mycket bilder men korta drag vad som hänt :
*Luftat kopplingen efter många om och men visade sig huvudcylinders fäste till pedalen vara sliten vilket gjorde den tog i botten (se bild)
*fått igång hela instrumentet med varvräknare och temp mätare, det som var jobbigt med just min 86:a är att varvräknaren är för gammal så fick bli en VDO från en 88:a och tempgivaren saknade jag gul/svart .. så tillslut hittade ja att man behöver bara jorda de andra stiftet ! senare modeller som har gul/svart är bara en dedikerad - till givaren.
*byggt avgassystem , 3" till katt sedan orginalt till reggningen!
och lite små pyssel här kommer lite bilder!
Hade lite bränsleläckage i början här var felet när det stod ett vattenfall under bilen vid första körningen
.. men enkelt löst! som tur var!
Klöv instrumentet och tog bort gammle varvräknaren!
Så ser instrumentet ut nu , med volt mätare samt boost mätare .. blev bra tycker jag!
Här har vi boven till min koppling !
det var allt , var även ute idag å provkörde bilen rätt mycket fick den i riktig temp och kylfläkt hoppa igång osv så nu har man kollat de och den lirar fint !
Återstår att göra:
*ta bort undre pump och sätta filter!
*byta pumpen i tanken till walbro 255lph
*koppla backljus
*laga front och montera
*städa å putsa upp lite
regga och hålla tummarna!
//Hoaken