4163
Sök

Baktändning/oberörd bensin

106 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Tanken är ju inte att bli en volvoraggare, mitt mål är just att genom seriöst bygge få ut så mycket effekt från motorn och fixa allt med väghållning, bromskraft etc. Även rallybilar är seriöst byggd och även dem smäller det som satan från. Jag menar inget illa med att du kör prius! Alla har olika smaker även gällande bilar, det betyder inte att du inte vet något om bilar :p jag personligen skulle inte kunna tänka mig en prius smile

Evildan
25 maj 2014
mattiasgottberg skrev:
Tanken är ju inte att bli en volvoraggare, mitt mål är just att genom seriöst bygge få ut så mycket effekt från motorn och fixa allt med väghållning, bromskraft etc. Även rallybilar är seriöst byggd och även dem smäller det som satan från. Jag menar inget illa med att du kör prius! Alla har olika smaker även gällande bilar, det betyder inte att du inte vet något om bilar :p jag personligen skulle inte kunna tänka mig en prius smile

Jag tar det inte alls hårt och hoppas att även du lättsamt läste med glimten i ögonvrån. smile

Det är just det jag menar, att få ut så mycket effekt som möjligt är enligt mig rätt prioriterat vid ett dylikt seriöst motorbygge, om det då blir avgassmällar så ta det som en "bonus" istället och gråt inte om dom uteblir.
Absolut, smaken är olika och tur är väl det, tänk om alla åkte BMW. roll

106 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
Haha ja själva grunden till dena tråd var om det är möjligt att få dessa "smällar" med det jag redan har byggt smile
Min tanke är att seriöst bygga motorn och dylikt enligt alla konster och regler. Vill få upp motorn till 500hk och fixa större bromsar, bättre väghållning och lättat/förstärkt kaross. Vill ju inte få det till ett bonnbygge utan satsar mer på riktigt gjort! Det kommer kosta skjortan och ta tid men det är min dröm iaf smile
Jag HAR HAFT en BMW också.... 😳

Sök