2341
Sök

Glömde härdare i lacken..

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
21 maj 2014
Trådstartare
Sha!
glömde ha härdare i min lack till fälgarna sad vart lite fel med burkarna så det är bara accelerator och färg i nu. kanske lite mer accelerator än vad man ska ha igentligen..

vad tror ni händer nu då? jag fick fin yta och allt det. det är i det stadiet att det är klibbigt om man håller på samma ställe men ej om man drar med fingrarna snabbt.. kollade ca 2 timmar efter lackering och det var så.

kommer det härda något till bruksskick? kan jag ta ioch köpa 2K klarlack på burk och dra på så att det blir bra?

Behöver verkligen hjälp här för ska kränga däck senast fredag för ska ha den på lördag.. hmm

Stil>Funktion

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
21 maj 2014
P-K skrev:
Sha!
glömde ha härdare i min lack till fälgarna sad vart lite fel med burkarna så det är bara accelerator och färg i nu. kanske lite mer accelerator än vad man ska ha igentligen..

vad tror ni händer nu då? jag fick fin yta och allt det. det är i det stadiet att det är klibbigt om man håller på samma ställe men ej om man drar med fingrarna snabbt.. kollade ca 2 timmar efter lackering och det var så.

kommer det härda något till bruksskick? kan jag ta ioch köpa 2K klarlack på burk och dra på så att det blir bra?

Behöver verkligen hjälp här för ska kränga däck senast fredag för ska ha den på lördag.. hmm

Ja, antingen tar det en jävla lång tid för färgen att torka eller så kommer den alltid att vara mjuk. Det är vad jag tror för härdare är just för att härda lacken. Det kan gå så att du måste strippa av lacken eller blästra bort den. Vänta till fredag och se hur det verkar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Egen
277 Inlägg
21 maj 2014
Gör som han ovanför skrev, vänta och se, vissa kan härda ändå men många gör inte det, du kan ju som du skrev prova med klarlack men finns ingen större garanti på att det hjälper eller att den vill fästa

501 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
aa jag tänkte åka och kolla på lunchrasten imorgon hur det är...

men hur farao kan man kolla om lacken är tillräckligt hård? om den inte är klibbig osv..

men jag tänker att om man lägger ett lager klarlack som har rätt härdare så borde det väl typ stänga inne det "mjuka" och skapa ett ganska hårt skal? lär väl vara bättre än inget? smile

men som sagt hur fan ska jag kolla om det är tillräckligt härdat?

Stil>Funktion

Egen
277 Inlägg
22 maj 2014
Om du lackat där det inte syns eller så kan du prova skrapa bort det så känner du hur den e.

Stänger inne gör det ju på sitt vis
Men det kommer som du sa bli ett skal, som blir rättså skört

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
22 maj 2014
P-K skrev:
aa jag tänkte åka och kolla på lunchrasten imorgon hur det är...

men hur farao kan man kolla om lacken är tillräckligt hård? om den inte är klibbig osv..

men jag tänker att om man lägger ett lager klarlack som har rätt härdare så borde det väl typ stänga inne det "mjuka" och skapa ett ganska hårt skal? lär väl vara bättre än inget? smile

men som sagt hur fan ska jag kolla om det är tillräckligt härdat?

Testa lite försiktigt med nageln och känn om färgen är mjuk!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

113 Inlägg
22 maj 2014
jag  har "tvättat" bort färg som inte härdade med thinner på en hel bil!

var "KUL" hehe

501 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
japp den är mjuk fortfarande..

jag tänkte ta och blanda ny färg. har nämligen lite kvar i burken för tänkte fylla i om det blir stenskott eller sånt..

jag tar och slipar bort där som däcket kommer sitta och kanten där. sen tar jag härdare och allt det och drar på där så att det är riktigt. sen har jag fått höra att man kan typ skugga på bara härdare så att det typ blandas med färgen förhoppningsvis. sen får jag väl vänta ett par dagar och dra klarlack över det när dimman med härdare stelnat lite smile

bör väl vara värt ett försök? då kan jag iallafall så på däckl imorgon och komma på bimmers of sweden på mantorp som tanken var att få klart det till wink

kommer väkl skriva här och informera med resultat ifall någon kommer söka på detta..

Stil>Funktion

1 432 Inlägg
22 maj 2014
testa på ett område som inte syns och försök att försiktigt härda den med värme, förslagsvis ifrån en värmepistol.. mata inte på för mycket så du bränner lacken men det kan funka... ananrs så e det bara en startover som gäkller tyvärr för om den inte härdar av sig själv och du lägger en ny lack ovanpå som härdar så har den lacken härdat på en flytande bas och det är inte direkt hållbart sad

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

501 Inlägg
22 maj 2014
Trådstartare
jag har varit och tvättat bort kanten där däcket sitter och lackerat det med färgen som var kvar. så kommer gå att få på däck iallafall..

Jag tog härdare och accelerator och blandade ca 50/50 och dimmade över dem... förhoppningsvis så lägger det sig och blandas med färgen och får det att bli hyffsat härdat.. smile

var bara klibbigt efter ca 1 timme. får stå i natt och så får jag hoppas att det blir bra sad

enda målet är att få biljäveln till mantorp på lördag. får väl troligtvis lackera om dem ändå men hoppas fan det klarar sig en helg iallafall..

Stil>Funktion

Sök