bilen skulle säljas men pga av oseriösa köpare och massa mail kompisar så valde jag att behålla och rusta upp den lite. nu är det nästan seriös renovering.
bilen skulle säljas, men fick bara mail och sms. och dom få som ringde dök aldrig upp. så bestämde mig för att fixa den istället. så nu tänkte jag se om där va något intresse för en riktig plåtbil och inte en plastik pudding kärra.
bilen har fått bytt skärm förmodligen någon gång under 70- tidigt 80 tal så den hölls ihop med 3 löddningar och spackel
gjorde lite hållare på rasten på jobb sen så va ju jobbet en lekande dans. synd att underarbetet från förra ägaren inte ens var hälften så bra..
och rost i bakskärmarna är det ju alltid.. så kan man ju inte ha det.
har pillat lite med pga skift arbete så blir arbetet lite pö om pö. slipat mer ner och riktat frakskärmen och småspacklat den lite. kanske kommer lite färg på den imorgon men annars blir det nog ett ryck på måndag.
skaffade en ny baklucka efter som den anndra var rätt så dålig. funder på att bara klarlacka den som den är nu och köra med den så. fast då kanske garaget.org tar bort denna bilen med för mig pga "för dåligt skick"
förövrigt så är jag alltid intresserad av delar till bilen. så har nån någotr som skräpar till en 69 eller en 70a så kan det mycket väll vara intressant.
detta är förövrigt ingen pilsnerbil, totalrenovering eller showbil. bilen kommer bli lite mer åt det rejsiga så lite bulor och deffekter i är inget jag kommer lägga tid på att rikta och spackla för mycket. bilen ska brukas men inte vara någon insparkad pillsnerbil. men inte heller någon bil med najs lack som man inte vågar hänga på..
har kapat bort resternade av skärmen som var rostig..
men fyfan va bulig den var.
sen gjorde jag klart höger framskärm och hängde på den så man blev lite mer motiverad
skulle ju haft en kromad grill. men nån jävel före mig har blästrat grillen. provade försöka få puts på den, men jag orkar inte stå och gnida på grillen varje gång jag har kört med bilen bara för att den ska vara lika blank som lyktsargarna,,
den vänstra biten är krom och den högra är slipad och polerad.
och här ser man hur den ser ut med blästringen
så det fick bli matt svart
sen har ju någon försökt bogsera i kofångaren. det gick nog sådär kan jag tänka mig....
men jag har köpt en ny, dock är den ännu inte uppackad.
sen har jag fått tag påfälgar och däck i tidsenlig and. (får bli dessa tills jag har fått breddat mina plåtisar för plåtisar e ju tuffast på en sån här bil.
sen hade jag lite dötid på jobb.. någon som vågar sig på en gisning på vad det är..
så nu står hon så här och skäms..
imorgon är det power no bullshit träff.. men bilen med lite power står ju och skäms.. så det får bli bilen som är för ful för att få vara med på garaget.org sida.. mest bull då alltså.. (hemma byggd luftfjädring med en totalkostnad på ca 10k)
dom timmarna i veckan som flickvännen inte är hemma eller misstycker försöker jag just nu lägga på bilen. så lite har ju blivit gjort det senaste.
förberedd för svetsning.
passformen är ju sådär. ännu bättre är det ju när vecken inte är på samma ställen eller radierna är samma på nytt och gammalt. men vad ska man göra. får ta vad man har.
och det färdiga resultatet. kanske inte så mycket att titta på. men det ska göras.
måtta in alla vrå och se till så veck kommer i rätt höjd.
sen var det "bara att svetsa dit skiten"
så nu är bakskärmarna nästan klara. sen har jag raggat tag i en ny huv som jag ska kränga på ett scoop på. vill ju inte kapa itu min original huv. men fyfan va någon inte har kunnat svetsa.. men spackla har dom kunnat....
sen har jag fått hem fälgarna.. inte riktigt rätt bultmönster.. men tycker att dom ser så rätt ut så ska ge det en chans att fräsa upp bultmönstret.
ett (1 lager) tjockt lager maskin färg på insidan av den ny kofongaren som får agera rostskydd.. så nu får jag hoppas att jag hinner bli klar till wings and wheels. men det ser ljust ut.
har varit duktig med att arbeta bed bilen. midre duktig med att uppdatera här.
vet inte hur man gör bilderna större. hjälp någon?
börjar där vi avslutade sist. med bakskärmen.
bakskärmen va ju rätt så knuttig innan. men vill inte spackla för kung och fosterland. bilen ska ha lite skavanker då jag tänkte mig på en rejsigare look.. men det värsta tog jag iaf.
har fått litta hjälp med bilen bla slipa och sätta i rutan.
sen va det ju inte så mycket kvar att göra mer än att sätta ihop den. bakluckan va grå grundfärg när jag köpte den. men efter att slipat bort grundfärgen så va där en skön patina under.. så klarlackade skiten för att slippa ge mig på mer arbete plus att det passade in.
lackade bakpartiet svart för att inte bilen skulle bli så enfärgad, samt byggde om avgassystemet för sist jag besiktigade med dessa ljuddämparna så va det lite gnäll..
smälde på lite provisoriska dörrsidor så länge.. bilprovningen vill ju gärna att man ska ha det..
dan efter drog vi till wheels and wings.. gick sådär... fick skita i cruisingen för att satsa på att ta oss hem.. och det gjorde vi
sen förra helgen så skulle jag köra till jobb.. då sket det sig.. motorras!!!!!!
så dagen efter raset tog jag hem bilen. dagen efter det körde jag och köpte en bättre begagnad 400cui, har en 500cui stroker ståendes i hallen i huset.. men den får vänta.. men sommaren har ju nyss börjat.. och 383an har ju gett upp så det är bara att bita ihop.. så nu e vi up to date.