3344
Sök

Uppkörning lastbil vilken rutt?

12 086 Inlägg
29 maj 2014
Trådstartare
Jag ska köra upp för lastbil i Linköping med start på Sviestad motorstadio. Någon som vet ungefär vilka rutter de brukar använda?

430 Inlägg
31 maj 2014
Germax skrev:
Jag ska köra upp för lastbil i Linköping med start på Sviestad motorstadio. Någon som vet ungefär vilka rutter de brukar använda?

jag vet 2 pers som kört upp där, men olika rutter beroende på vilken ledare du får..., men ta de sakta å säkert så går de bra! lycka till

Mopar or no car!

1 863 Inlägg
6 juni 2014
Jag körde upp med lastbil i Smedjebacken och då var det mycket smågator och villaområden, allt för att se om man kunde hantera stort fordon i trånga områden samt trafikregler. Så det borde vara nästan samma upplägg där du ska köra upp.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

12 086 Inlägg
6 juni 2014
Trådstartare
Sviestad ligger i utkanten av Linköping så jag hade hoppats på att slippa villaområden (vad man nu ska med en lastbil där att göra?!) Oavsätt vilket är jag ju mest intresserad av om någon visste exakt vart de brukar köra, nu har jag fått kolla över hela området efter luriga korsningar mm.

7 Inlägg
7 juni 2014
Germax skrev:
(vad man nu ska med en lastbil där att göra?!)

Fast, det är ju inte helt ovanligt att en lastbil leverar ut till kund. Dessutom kan ju vem som helst köra på motorväg, ska man prova någons kunskaper ska man ju så långt från stora raka vägar som möjligt.

1 948 Inlägg
7 juni 2014
Germax skrev:
Sviestad ligger i utkanten av Linköping så jag hade hoppats på att slippa villaområden (vad man nu ska med en lastbil där att göra?!) Oavsätt vilket är jag ju mest intresserad av om någon visste exakt vart de brukar köra, nu har jag fått kolla över hela området efter luriga korsningar mm.

Inga problem att köra fel och plötsligt står man där med 24 meter i ett bostadsområde... big_smile

Om jag hade varit uppkörnings-ledare eller vad det kallas så hade jag tagit mot åtvidaberg för att sedan svänga av ganska snabbt mot hjulsbro eller linghem, åka tillbaka inmot linköping och sen kört lite på ringlederna (kommer inte ihåg vad dom heter i linköping) och även mindre gator för att sen röra mig tillbaka mot sviestad...

Kan man köra i stan (ha koll på utstick bak, gående, bilister, galna cyklister och folk som bara går rakt ut över övergångställen) så kan man garanterat även framföra en lastbil på stor bred väg.

Så öva på just stadskörningen!

Om du mot förmodan får göra uppkörningen på själva sviestad så vill jag höjja ett varningensfinger för torparn, riktigt klurig böjj big_smile

12 086 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Jag tog Leifs kurva för några timmar sedan, inga problem big_smile

Sök