3606
Sök

Bmw 320i e30 Surar ner sig..

Däcknötare
82 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Hejhej, har problem med min 320i e30.
Enligt en verkstad som jag lämnade in den på i våras så får den för mycket bränsle, vilket även märks på att det rinner ut bensin i anslutningen till luftfiltret när man tagit bort det XD
Nu när man kör på starten så startar den tvärt, för att sen dö direkt, bara tänder till i nån sekund..
Lite faktorer:

*Den får som sagt bensin tongue
*Den har gnista (nybytt tändstift, rotor, fördelarlock)
*Insugspackningarna är nybytta
*Provat 2 olika luftmassemätare

Sen hände det en konstig sak förra veckan när jag bråkade på med den, bränslepumpen fortsatte gå även efter att jag slagit av tändningen, gav sig inte förrän man lyfte av minuspolen ett bra tag.. Dessutom så var det ett relä som tjöt och hade sig, kanske har nåt med saken att göra?

Någon som har nåt tips?

Däcknötare
82 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Någon som har en aning? hmm

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
30 november 2006
tror de ska finnas något bränslepump(eller liknande) relä på din bil. Men jag är inte alls säker. Hade kollat om de finns något som heter det.

Lycka till/Nicklas
Senast redigerat av THEBADGUY (30 november 2006)

Allt för den där jävla hatten!

Däcknötare
82 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Jo jag har kollat upp det, det var det som tjöt när tändningen var på, men alltså, pumpen går ju, så relät är ju inte dött iaf :S men jag har ett annat relä på gång, så får man se om det blir nån skillnad hmm

85 Inlägg
1 december 2006
prova med ett annat relä om du har tillgång till det.. nån polare som har en e30? jag har en iaf.. wink

Däcknötare
82 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Mjo, drog den till skolan idag, så jag ska kolal upp den imorrn smile har ett beg. relä liggandes på busstation i stan också smile

Däcknötare
82 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Okej, nya problem då smile
Satte dit gamla fördelarlocket, och helt plötsligt så startade den yikes
jamen vad kul tänkte jag och smart som man är så skulle jag nolltsälla servicelampan, koppla mellan 2 poler i diagnosuttaget dära, och då dog bilen, nu får den ingen gnista längre ens :S vad kan ha hänt? har kollat säkringar, provat byta hela jäkla motorstyrdonet och slutsteget till tändspolen, utan resultat :S

Däcknötare
82 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Nån som vet vad som kan hända när man kopplar fel där? hmm

Sök