2992
Sök

nån som tävlar välljud?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 mars 2007
nitro_4_life skrev:
jonash skrev:
nitro_4_life skrev:
oki men om ja köper ett steg till varje bas borde det väll räcka? ja vill ju inte spränga basarna:S
tack för din komentar:)

Ja men inte ett sånt steg...

Alltså, det överlägset bästa är om du hittar ett beg klass D steg. De ger ofta bra med effekt, MEN drar inte hysteriskt med ström.

mvh Jonas

men varför är det steget som jag visade inte bra? billigt, mycket kräm, ja tycker det låter bra eller?

1. Det är 5 kanals, har du mer grejer du skall driva?
2. Det är klass AB, dvs räkna med att du behöver ett extra batteri med två såna steg.
3. Steg som kostar så lite och ger så mycket är inte nåt super-bra...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

7 Inlägg
10 mars 2007
jonash skrev:
nitro_4_life skrev:
jonash skrev:
Ja men inte ett sånt steg...

Alltså, det överlägset bästa är om du hittar ett beg klass D steg. De ger ofta bra med effekt, MEN drar inte hysteriskt med ström.

mvh Jonas

men varför är det steget som jag visade inte bra? billigt, mycket kräm, ja tycker det låter bra eller?

2. Det är klass AB, dvs räkna med att du behöver ett extra batteri med två såna steg.

mvh Jonas

ja ska ju såklart ha ett framsystem men det behöver jag ju inte nödvändigtvis inte köra på dom stegen. det är väll bättre att köpa ett lite mindre steg till det?
jag hade också tänkt ha kondensatorer (det kanske jag skulle sagt) för jag vet att det drar mycket ström.
jag vet att det inte är något jätte bra steg men jag vill ju inte fajtas med eliten jag vill ju bara ha ett bra system så ja kan ta dom flesta kompisarna å känna lite tryck i ryggen.

mvh kim

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 mars 2007
nitro_4_life skrev:
jonash skrev:
nitro_4_life skrev:

mvh Jonas

ja ska ju såklart ha ett framsystem men det behöver jag ju inte nödvändigtvis inte köra på dom stegen. det är väll bättre att köpa ett lite mindre steg till det?
jag hade också tänkt ha kondensatorer (det kanske jag skulle sagt) för jag vet att det drar mycket ström.
jag vet att det inte är något jätte bra steg men jag vill ju inte fajtas med eliten jag vill ju bara ha ett bra system så ja kan ta dom flesta kompisarna å känna lite tryck i ryggen.

mvh kim

Kondensatorer kan du glömma, det är BATTERI du måste ha först av allt.

Fundera lite till på om det verkligen är så smart att köpa ett 5 kanals steg till 2st 15tummare...

tycker du fortfarande det är du bortom hjälp..

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 631 Inlägg
11 mars 2007
Vogge skrev:
satt och kollade lite och så vitt jag kan se så är alla entry tävlignar i ronneby ? är ju lite synd tar ju imot att åka 50 mil enkel resa.
varför arangeras de inte på fler ställen?

Det är Entry-tävlingar på alla EMMA-tävlingar! I just Ronneby så arrangeras ett antal tävlingar som enbart är för Entry utan alla andra klasser.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök