2920
Sök

nån som tävlar välljud?

35 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Finns det nån som sysslar med välljud här? jag tänkte börja själv och det skulle vara kul och se andras byggen och kanske fråga lite saker...

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 november 2006
Benz skrev:
Finns det nån som sysslar med välljud här? jag tänkte börja själv och det skulle vara kul och se andras byggen och kanske fråga lite saker...

Har hållt på med välljud sedan 1994. Tävlade dock första gången 1997. Sen har jag haft ett uppehåll på ett antal år, men körde igen 2005. Och nästa år är det dags igen.

Vad har du för frågor?

Gurenius, Theo och freddan här på forumet vet jag tävlar också. kan säkert finnas fler.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 november 2006
jag hade tänkt att jag skulle börja lite smått. förra året fanns där lite amatörklasser som hade passat mig bra. dock har dom gjort om allt som jag förstått! ingen som vet vad som gäller regler och klasser menar jag? (har ej sett någon regelbok än)

man lever bara en gång så lev väl!

533 Inlägg
28 november 2006
Bullo skrev:
jag hade tänkt att jag skulle börja lite smått. förra året fanns där lite amatörklasser som hade passat mig bra. dock har dom gjort om allt som jag förstått! ingen som vet vad som gäller regler och klasser menar jag? (har ej sett någon regelbok än)

Regga dig här >> http://forum.lazzat.se/

Här finns forumet för EMMA i Sverige. Det finns att läsa om regler och klasser!

Min absoluta ambition är att vara med och tävla nästa år fast även jag har lite problem med att veta vilken klass.  Jag måste snart ta ett beslut och bestämma mig!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

533 Inlägg
28 november 2006
...och när du reggat dig på Lazzat så surfar du in här >>> http://www.emmanet.com/Rules/rules.htm så kommer du direkt till nedladdningssidan för regelboken!

1 852 Inlägg
28 november 2006
psittacus skrev:
...och när du reggat dig på Lazzat så surfar du in här >>> http://www.emmanet.com/Rules/rules.htm så kommer du direkt till nedladdningssidan för regelboken!

japp, har laddat ner regler och CD:n (dock inte hela som låg ute utan bara ett smakprov om jag förstått det rätt?) skall ut och lyssna snart! vilken klass funderar du på? antar att det är någon innom SQ..

är SQ i klasserna "entry" till "expert"? funderar på entry (eller experienced)...

1 852 Inlägg
28 november 2006
psittacus skrev:
Bullo skrev:

Regga dig här >> http://forum.lazzat.se/

Här finns forumet för EMMA i Sverige. Det finns att läsa om regler och klasser!

Min absoluta ambition är att vara med och tävla nästa år fast även jag har lite problem med att veta vilken klass.  Jag måste snart ta ett beslut och bestämma mig!

antar att du kommer vara i en "proffsigare" klass än mig. men det hade vart kul att köra samma klass och se vem som vinner av oss! big_smile (kommer eventuellt ett 4 el. 2 kanaligt slutsteg tills nästa säsong..)

533 Inlägg
28 november 2006
Bullo skrev:
antar att du kommer vara i en "proffsigare" klass än mig. men det hade vart kul att köra samma klass och se vem som vinner av oss! big_smile (kommer eventuellt ett 4 el. 2 kanaligt slutsteg tills nästa säsong..)

Experienced Up to 5 Channel lär det bli som det ser ut nu!
Det hela beror lite på hur reglerna blir i Crank It Up with MDS nästa sommar.

Hur som helst så skulle det vara jäkligt kul att att fajtas i en tävling...!!

1 852 Inlägg
28 november 2006
psittacus skrev:
Bullo skrev:

vet inte om jag är "redo" för att gå in på experienced med en gång! borde ju prova på entry tycker man... får se vad man gör.

35 Inlägg
28 november 2006
Trådstartare
Tack för svar, har fått lite mer uppfattning nu om klasser och regler! smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 november 2006
psittacus skrev:
Bullo skrev:

LOL. Det var som svart och vitt det smile

EMMA SQ handlar om rent välljud, MDS Crank -it-up kräver en anna typ av anläggning.

Är det ljudtryck kombinerat med styling etc så är det ESPL som gäller.
För enbart ljudtryck så är det dBdragracing eller bass-race.

Ungefär så. Sen kan man tävla i fler olika, tex både EMMA SQ och bass-race.

mvh Jonas...som också siktar på Experienced 5ch

1 852 Inlägg
28 november 2006
jonash skrev:
psittacus skrev:
Bullo skrev:

LOL. Det var som svart och vitt det smile

EMMA SQ handlar om rent välljud, MDS Crank -it-up kräver en anna typ av anläggning.

Är det ljudtryck kombinerat med styling etc så är det ESPL som gäller.
För enbart ljudtryck så är det dBdragracing eller bass-race.

Ungefär så. Sen kan man tävla i fler olika, tex både EMMA SQ och bass-race.

mvh Jonas...som också siktar på Experienced 5ch

du som verkar kunna det mesta inom bilstereo och tävlingar. vilken nivå bör jag lägga mig på? entry eller experienced?

Team Tondöv
649 Inlägg
28 november 2006
är man helt ny inom tävlandet tycker i alla fall jag att Entryklassen är perfekt!
då kan man känna sig för litegrann och se om man fastnar! risken är väl ganska stor..  wink

1 852 Inlägg
28 november 2006
freddan70 skrev:
är man helt ny inom tävlandet tycker i alla fall jag att Entryklassen är perfekt!
då kan man känna sig för litegrann och se om man fastnar! risken är väl ganska stor..  wink

grejen är den att inom ljud är jag itne ny, men inom tävlingar är jag det...

1 582 Inlägg
28 november 2006
Jag är både ny inom ljud och tävlingar big_smile Funderar själv att småtävla nästa år, då jag själv håller på med ett ljud projekt i min bil, första projektet så det ska bli kul nu till helgen att se hur allting går big_smile Går det bra och låter bra så kommer vi säkert att ses på någon nybörjar tävling nästa år smile Föresten så blev baslådebygget helt nice i din bil. Mvh Pappi

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 november 2006
Pappi skrev:
Jag är både ny inom ljud och tävlingar big_smile Funderar själv att småtävla nästa år, då jag själv håller på med ett ljud projekt i min bil, första projektet så det ska bli kul nu till helgen att se hur allting går big_smile Går det bra och låter bra så kommer vi säkert att ses på någon nybörjar tävling nästa år smile Föresten så blev baslådebygget helt nice i din bil. Mvh Pappi

Är man i pcincip helt ny på både ljud och att tävla så är ENTRY klassen för dig.

Kan man ljud (dvs scenbild, tonalitet etc) så kan man kanske gå upp i t.ex Experienced om man dessutom läst på lite ang. installationsregler smile

mvh Jonas

1 582 Inlägg
28 november 2006
Tjenare smile

Jo jag hade ju tänkt mig först ENTRY klassen för att se hur det går där, förhoppningsvis bra smile Angående ljudtävlingar, hur är priserna, pokal/diplom eller? Isåfall är det i alla klasser eller? Hade varit kul med en pokal/diplom hade ökat självförtroendet/motivationen en aningen big_smilebig_smile

Mvh Pappi

Team Tondöv
649 Inlägg
28 november 2006
Bullo skrev:
freddan70 skrev:

grejen är den att inom ljud är jag itne ny, men inom tävlingar är jag det...

då är det ju bara att du hoppar upp till Experienced!
jag tänkte bara att det kunde vara bra med en mjukstart på tävlandet med Entry..

Team Tondöv
649 Inlägg
28 november 2006
Pappi skrev:
Tjenare smile

Jo jag hade ju tänkt mig först ENTRY klassen för att se hur det går där, förhoppningsvis bra smile Angående ljudtävlingar, hur är priserna, pokal/diplom eller? Isåfall är det i alla klasser eller? Hade varit kul med en pokal/diplom hade ökat självförtroendet/motivationen en aningen big_smilebig_smile

Mvh Pappi

man får en pokal eller liknande om man hamnar på pallplats, på vissa tävlingar kan man dessutom få nån pryl..

1 582 Inlägg
28 november 2006
Jo självklart så börjar jag med en mjukstart, vet ju inte ens om grejjerna duger till lägsta klassen, men det märks då isåfall smile

Aha okej vad kul då, aldrig fel att vinna något winkwink

Sök