Volvo 760 GLE -85. Småfix, lite uppfräschning och cleana ändringar
Kände att det skulle vara kul att göra en liten projekttråd om min bil nu när jag hunnit göra en del med den :) har dock redan ägt och pysslat med den i nästan 2,5 år men jag kommer att lägga upp bilder och info från start i... Visa mer
lycka till så kanske man syns på arninge träffarna!
Jomenvisst ja det vore skoj, vi håller nästa Arningeträff nu på lördag den 14de såg att du hade varit på torsdagträffen vid sjöhistoriska också. Själv var jag där med 760n för nån månad sen
Vart var jag.. jo just det! Pärlan åkte in på vinterförvaring och eftersom avsaknaden var stor så började jag smått att få tag på lite godis till bilen under vinterhalvåret (i vintras, 2013/2014 alltså)
Hade fått tag på en oxblodsröd Volvo R-sportratt under hösten men nu ramlade jag över en till i superbra skick med originalnav och allt
Tätt följt utav ett rött mynfack(!!) ovanligt?
Samt ett rött pennfack istället för det svarta för att matcha bättre
Fläskiga armstödet, med mugghållare, i oxblod
Volvo originaltillbehörskatalog ifrån 86
Plockade även en varningstriangel på skroten. Roligare med Volvo original än mekonomen fräschade såklart upp den genom rengöring, "gummi-/plastmedel" för att få den svartare samt målade "VOLVO"-texten vit
Fick även tag i riktigt fräscha högtalargaller, plastdetaljerna till bakdörrarna som var spruckna och den lilla plastbiten som sitter på b-stolpen runtom där bältet går ut. Den saknades på förarsidan
Båda rattarna samt lite annat gott: (den ena ratten är till salu om någon är intresserad)
Uppställt precis som ur originalkatalogen från -86
Med risk för att nån får en infarkt nästa gång de sätter sig vid datorn och kikar igenom det nya i projekttråden så ska jag försöka få med allt som är gjort fram tills idag, eftersom jag ändå är ledig imorgon
Besiktningstiden hade gått ut men jag kunde inte hålla mig utan började montera fronten först
Funderade lite över hur jag skulle koppla då jag är helkass på el men det gick bra
Det värsta var att få bort de gamla lysena -.- satt som berget på vissa ställen, bultar som bara snurrar osv. Fick kapa bort några muttrar men efter mycket om och men så gick det. Ena lyset borta:
Och så var första sidan klar
En nöjd och sliten volvoägare
Andra sidan påbörjad
Och så var det klart allt lyste och fungerade som det skulle till och med!