Younes_ skrev:
Så ja börjar bli sugen på lite turbo bilar, polare köpte en mazda 3 mps, går sjukt bra dem bilarna, men jag är även sugen på evo 9, då ja älskar 4-hjulsdrift.
Tjenare! Såg att du reggade dig på mps forumet!
Det är bara att skriva om du har några frågor!
Ser att du bor i stockholm, var mer exakt? Om du så kan du hänga med på en åktur i min 6a, du gillade ju AWD
Vi är ganska många med mps i stockholmsområdet som går ihop och hjälper varann. I helgen var vi 3st som ställde upp i tävlingen i kungens kurva!
Med lite modifikationer så kan mps'en gå riktigt bra! Jag ligger just nu på ca 290awhp (350-360 motorhästar) med orginalturbon och en hel del mods. Finns en annan 6a som blev bänkad hos JRM igår. 345awhp blev det med ett steg större turbo (Garrett GTX2867), det är 430 motorhästar med orginalmotorn
Jag kör med 25% E85 i tanken vilket ökar förbrukningen. Men jag ligger på ca 0,95 på motorvägen. Hade hamnat på 0,8 om jag var mappad för 98 oktan. Kommer ca 40 mil på full tank. Hade klarat 50 med 98 oktan.
6an är extremt skön att köra och ser riktigt bra ut i inredningen vilket evon verkligen inte gör (puke)
Om du bestämmer dig för MPS 3an så skulle jag rekommendera generation 2 (2010+). De är grymt snygga och har bättre kolvar och tydligen något längre växlar!
Här är min 6an från helgens tävling: