3733
Sök

A4 avant - barnvagn?

609 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Nu är det dags igen att byta bil.

Av olika anledningar har jag fått för mig att en A4 avant kan passa för oss, saken är den att kärringen vill ha en till unge. Har en dotter på 3 som sitter bakåtvänd men ska nog vändas framåt snart, hon sitter hb. (Nya ungen får då isåfall sitta hf, detta bör bli möjligt medtanke på utrymmet för benen bak)

Men vagn jäveln då tänker jag, får den plats? Vi har en cresent classic kombivagn. Att plocka av hjul och sånt är inte aktuellt, krångel och bök är inget önskvärt. Vi har förvarat vagnen bak pga vi bott i lägenhet förrut, först i passat kombi -04, nu V70 -10. (Vi har D5 och bytet beror på att vi inte längre har behov av dieseln, 5 min till jobb mm.)

Den jag vill ha är sista -07 karossen, tror dessutom att den är större i luckan bak än den nyare modellen av A4 (?) som kom -08.

Har sett foton där man har fyra stående däck i luckan, vilket även passaten hade = borde gå att ha vagnen där med?

Bytet mot A4 är mest intressant pga awd med bensin motor där kompromissen mellan kvalité och lågt pris med låga miltal tilltalar.

Har haft vissa funderingar på en octavia scout med 1,8T med, där är dock utrymmet mer lång smalt och lite träligare med vagn in/ut.

Awd är vi i behov av pga båt och annat skit. Skönt att ha vintertid med för den delen iaf där vi kör.

Så vad säger ni? Ni som verkligen har stoppat in vagn där får svara, som faktiskt vet. Har tänkt att dra till någon handlare, långa en bil och åka hem och lasta/montera in kitet, bara det att det som alltid inte finns tid till det..

1 863 Inlägg
9 juni 2014
Har provat slänga in våran förra barnvagn i farsans A4 -10, blev inte mycket plats över. Det var en Emmaljunga Duo Edge. Så att åka och handla med vagnen med är nog bara att glömma. Sen är ju inte bilen i sig så stor heller inuti, så det blir nog tajt med två barnstolar. Men som sagt, allting går bara man vill. Men jag fick bort A4 tankarna när jag bytte bil efter jag lånat farsans. Så det blev en 9-5a istället.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

609 Inlägg
20 juni 2014
Trådstartare
Se där så jag fick ett svar iaf!

Undrar om octavian skulle funka, -10 och uppåt har jag tänkt mig. Liknande mått som A4 kanske, iaf baksätet. Lastutrymmet är lite större tror jag, iaf på djupet.

111 Inlägg
21 juni 2014
Passat är inte att tänka på igen? syrran hade en 2012:a eller om det var en -13, två små ungar och vagn i bagagen utan problem, vet dock inte vad det var för vagn, smidigt var det iaf smile

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
21 juni 2014
A4 är SMÅ i bagageutrymmet. Och relativt tajta i baksätet om du har barnstol fram. Satsa på något större.

/Mattias

198 Inlägg
22 juni 2014
A4 B7 har inte mycket plats varken i bagage eller baksäte. B8 är något rymligare i baksätet och bagaget ser större ut, kan dock vara en illusion.

Passat har desto mer plats där bak och kan man sträcka sig till Skoda så är en Superb riktigt stor och borde rymma det mesta.

Of World
3 370 Inlägg
22 juni 2014
Passat är fan inte stora iallafall.

Prova A6an.

alternativt longshot: Opel Insignia billig bil med 1.6T och 4WD finns även med 2.0T 220hk kombin är större än V70 te.x

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Muttley
22 juni 2014
Passat -12 tycker jag är ganska smal i bagaget. Går de att lägga in en barnvagn utan att juxa med handtaget?  Är ganska mycket mindre än en v70.  Däremot är Passaten större i kupen och v70 hemsk i baksätet tyvärr.

A4 måste vara en för liten bil om man vill ha barnvagn och lite kassar med sig.  A6 är betydligt bättre, och ett val jag hade kört på och kommer göra som nästa bil smile

Sök