Då var det dags att få upp ett projekt på den "tråkiga" svenssonbilen.
Det hela började med att jag träffade en tjej i Stockholmsområdet, körde vid den tidpunkten en BMW 318d -12.
Efter mycket om och men så flyttade jag neröver till Stockholm och bodde hos en kompis tillfälligt, blev trött på BMWn och köpte mig en Ford Mustang -07 bara för att jag tyckte det var roande.
Sedan gick det så långt att jag fick ett jobb här nere och vi flyttade ihop, då Mustangen stått på verkstad längre än jag använt den sen inköp så bestämde jag mig för att sälja den och införskaffa något smidigt med dragkrok, turbo och manuell låda.
Det slutade med en tur ned till Södertälje för att hämta en V70N 2.4T, årsm 2000, manuell låda och avtagbart drag.
Gav inte många kronor för den, 16.000:- fick jag ge för bilen med nedslag på CO-halt förhöjd tomgåg för hög & HC-halt tomgång för hög.
Efter ett luftmassemätarbyte så blev det en ny helbesiktning med blanka papper..
Nöjd som få då.
Planlistan ser ut som följande:
Facelift stolar och baksäte- klartFacelift mittkonsol- klartSpaceball
3ekrad ratt
Facelift strålkastare (tyckte inte styling projektor strålkastarna med DRL var speciellt snygga..)
Facelift Bakljus- halvklart, fått tag i överdelenOriginalvinge (tycker den sitter snyggast)
Ögonlock
Enkeldin med monteringsram - klartNya Led-lampor runt om i bilen
Hälften vunnet, hälften kvarFacelift instrumentpanel (hastighetsmätare osv)
Så länge fick det bli chromeringar-07 blinkers i sidospeglar
Hittat rätt på en faceliftad sidospegel, dock utan blinkersTryck & pys ventil
BSR steg 1, 250hk
Motorrumsputs (färglada tryckrör, slangar osv)
adderade planer:
Fälgar
Sänkning
Turbobyte eller renovering, då den nuvarande är i stort sett slut.Vi får se vad framtiden har för planer.
Bilen ska även dippas, färgen är bestämd, ska provspruta lite i början på Januari.
Detta för att jag länge varit sugen på att prova en hellackering med dip, då jag inte har någon polare som tagit sig modet och pengarna till att göra det ännu.
Det närmaste någon kommit var att burkspraya taket och huven.
Bilderna är från när bilen nyss var hämtad, så sunkig och inrökt bilen var är ju helt ofattbart, förstår inte hur man kan göra så mot en sån pärla!
Må vara rökare själv men det var förjä**igt i denna bil.
Killen satt med öppen dörr och rökte förövrigt i bilen när jag hämtade den och bläddrade bland papper.
Tänkte ladda upp lite bilder så får dem tala för sig nu ett tag.
Kommer fler bilder ikväll på vad som gjorts senaste veckan
Har inte alla på datorn så tänkte lägga upp dem i ett stycke