3260
Sök

Magnetventil Saab 93ss Funktion?

70 Inlägg
14 juni 2014
Trådstartare
#1
Hej!

har chippat min saab 93 ss 03 - 2.0t från 175hk-220hk

Jag vet att det inte är en turbomätare, men den går max upp till det tredje vita sträcket ifrån det första röda, vilket är fel, efter chippningen ska den gå hela vägen alltså i bott om man nu vågar dra på så mycket.

Iallafall fick jag tips om att det kunde vara:
Luftburken (hade öppet)
Tändstiften ( har bytt)
Magnetventilen (slangarna kollade, undrar om det kan vara membranet i?)

Det jag undrar är ifall någon i trestad har en T8 Magnetventil som jag kan plugga i o se ifall det kan vara så att det är fel på den, så jag vet ifall jag behöver köpa en ny, eller om det går att köpa nytt membran!

Mvh!


Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2014
#2
Schteekjeppe skrev:
Hej!
har chippat min saab 93 ss 03 - 2.0t från 175hk-220hk
Mvh!

Kvällens märkligaste inlägg.

Schteekjeppe skrev:
Iallafall fick jag tips om att det kunde vara:
Luftburken (hade öppet)

Vad har du nu då?

Schteekjeppe skrev:
Tändstiften ( har bytt)

Var dem trasiga eller varför bytte du?

Schteekjeppe skrev:
Magnetventilen (slangarna kollade, undrar om det kan vara membranet i?)

Vad skulle vara fel med denna?

Schteekjeppe skrev:
efter chippningen ska den gå hela vägen alltså i bott om man nu vågar dra på så mycket.

Det är alltså en fråga om mätaren som inte är en turbomätere skall gå i botten om man vågar gasa fullt? eller vad?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 861 Inlägg
15 juni 2014
#3
Schteekjeppe skrev:
Hej!

har chippat min saab 93 ss 03 - 2.0t från 175hk-220hk

Jag vet att det inte är en turbomätare, men den går max upp till det tredje vita sträcket ifrån det första röda, vilket är fel, efter chippningen ska den gå hela vägen alltså i bott om man nu vågar dra på så mycket.

Iallafall fick jag tips om att det kunde vara:
Luftburken (hade öppet)
Tändstiften ( har bytt)
Magnetventilen (slangarna kollade, undrar om det kan vara membranet i?)

Det jag undrar är ifall någon i trestad har en T8 Magnetventil som jag kan plugga i o se ifall det kan vara så att det är fel på den, så jag vet ifall jag behöver köpa en ny, eller om det går att köpa nytt membran!

Mvh!

"Laddmätaren" Är ju en mätare som visar begärd luftmängd, går bilen dåligt eller vad är själva problemet? Eller är det bara att mätarn visar "fel"? smile


70 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
#4
Tja
kanske var lite bluddriga frågor
Magnetventilen var tät i en av ingångarna, så tryckluft o spray så blev det !


R1 driver!
5 128 Inlägg
15 juni 2014
#5
Schteekjeppe skrev:
Magnetventilen var tät i en av ingångarna, så tryckluft o spray så blev det !

Vad blev det?


Forummoderator
10 576 Inlägg
16 juni 2014
#6
Vi låser här. Halva frågor och halva svar under avancerad motorteknik trots en rätt tydlig peak om att tala ur skägget...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök