2183
Sök

Volvo 940 lamelldiff eller torsen priser.

40 Inlägg
16 juni 2014
Trådstartare
#1
Hejsan jag har köpt en Volvo 940 fulltryckare från 1995 och är på jakt efter en schyst diff till denna. Jag har tänkt att göra ett enklare driftingbygge och vill därför att båda hjulen ska spinna.
Vad kostar en diff och vart kan man få tag i en prisvärd diff och vilken ska jag ha.
Jag har hittat en lamelldiff för 13.900:- torsen diff för 6900:-
Detta på bakaxel.se

Snälla hjälp mig smile


312 Inlägg
16 juni 2014
#2
Torsendiff är det som gäller om du vill ha något som funkar. Vill du komma billigt undan och bara ska använda den på bana så skulle jag svetsa diffen men annars så är det torsen som gäller. En Bmw låda är ju också att rekommendera om du ska köra lite hårdare smile


1 861 Inlägg
16 juni 2014
#3
Skulle som sagt satsat på en torsen! och som ExtremeBoost säger så är lådan en svag punkt... Har du m90 är det lite mer hopp men på min 940 (m47) så rasade jag tre lådor utan missväxlingar... tongue

http://bakaxel.se/diffsparrar-diffbroms … llerna=905


40 Inlägg
17 juni 2014
Trådstartare
#4
Har för mig att det ska sitta en m90 låda på den då den inte har overdrive men får kolla det. Tack för tipsen. Då blir de att handla en torsendiff när kulorna rullar in wink


338 Inlägg
17 juni 2014
#5
addehard skrev:
Har för mig att det ska sitta en m90 låda på den då den inte har overdrive men får kolla det. Tack för tipsen. Då blir de att handla en torsendiff när kulorna rullar in wink

Backen åt höger = m90

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
17 juni 2014
#6
från 94-98 har alla fulltryckare m90
även ltt eftersom dom först kom 95

Kör fort så hinner inget hända...

1 948 Inlägg
18 juni 2014
#7
Nej nej nej! Svetsa den istället!
Overkill att sätta en diffbroms på ett "enklare driftinbygge"!
Finns bättre saker du kan lägga pengarna på istället!

1 861 Inlägg
19 juni 2014
#8
Som baltis säger så ska du bara åka bana är aga bättre faktiskt! tongue



Sök